Reklama

Reklama

Komosa ryżowa. Przebija ziemniaki i kasze?

Marzy ci się idealny dodatek do obiadu, który zapewni uczucie sytości a jednocześnie będzie bogaty w składniki odżywcze, smaczny i łatwy w przygotowaniu? Postaw na komosę ryżową!

Niemal w każdym polskim domu obowiązkowym dodatkiem do drugiego dania są ziemniaki. Niestety najczęściej przygotowujemy je tradycyjnie, czyli ze sporym dodatkiem tłuszczu. W ostatnich latach na nasze stoły coraz częściej wracają kasze, jednak nie wszystkim odpowiadają ich właściwości smakowe. Co jeszcze można podać do obiadu?

Reklama

Quinoa, dzięki swoim wyjątkowym właściwościom, zwraca coraz większa uwagę specjalistów od zdrowego żywienia. Pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie (choć formalnie nie jest zbożem) nazywana jest "świętym zbożem Inków". Nie bez powodu. Komosa ryżowa jako jeden z niewielu produktów pochodzenia roślinnego zawiera pełnowartościowe białko, czyli również aminokwasy egzogenne, które muszą być dostarczane do organizmu z zewnątrz. Ze względu na tę właściwość jest idealnym składnikiem diety dla osób, które unikają mięsa z powodów zdrowotnych, wegetarian i wegan.

To także dobry wybór dla osób eliminujących gluten.

W przeciwieństwie do zbóż komosa zawiera flawonoidy, mające właściwości antyoksydacyjne, i to w dużych ilościach.

Do tego witaminy, mikroelementy (magnez, żelazo, wapń, cynk, potas), zdrowe kwasy tłuszczowe i błonnik. Czego chcieć więcej?

Komosa ryżowa w profilaktyce chorób

Badania na zwierzętach wskazują, że komosa może mieć znaczące działanie w profilaktyce raka. Wyniki są niezwykle obiecujące. Wyciągi z rośliny hamują proliferację komórek nowotworowych prostaty u szczurów.

Ze względu na zawartość zdrowych kwasów tłuszczowych komosa jest polecana w diecie przyjaznej dla serca i układu krążenia. Może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka miażdżycy i pomóc osobom walczącym z podwyższonym poziomem cholesterolu.

 Może być spożywana przez osoby z cukrzycą i celiakią.

Jak gotować?

Komosa nie jest kłopotliwa w przygotowaniu. Szklankę komosy zalewamy dwoma szklankami wody. Czas gotowania to 15-20 minut. Produkt można wykorzystać jako dodatek do obiadu, bazę do dań słodkich i słonych, dodatek do sałatek i zup.

Wypróbuj przepisy:

Grillowane bataty z komosą ryżową

Sałatka z komosą ryżową

Kotleciki z komosy

***

Chcę pomóc 1 % - Strona Fundacji POLSAT - Jesteśmy dla dzieci

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje