Reklama

Reklama

Żeń-szeń na zmęczenie i brak energii

Nie możesz dojść do siebie nawet po przespanej nocy? Wypróbuj żeń-szeń.

Czujesz ciągłe zmęczenie?

Reklama

Trudno znaleźć roślinę lepiej zbadaną i bardziej docenioną przez medycynę: jego właściwa nazwa panax ginseng wy- wodzi się z greckiego słowa panax: wszystkoleczący.

Skąd jego skuteczność?

Najważniejszymi związkami czynnymi żeń-szenia są ginsenozydy. Są niezastąpione  w okresach znużenia, gdy spada nasza wydajność i ma- my kłopoty z koncentracją.  Dodają energii i zwiększają siły do znoszenia obciążeń psychicznych i fizycznych. Przydają się zwłaszcza rekonwalescentom i osobom starszym. Sprawiają, że rośnie sprawność organizmu.

Przykładowa kuracja?

Tradycyjna medycyna chińska zaleca żucie i połykanie świeżych lub suszonych korzeni w ilości 1-4 g (żeń-szeń z polskich upraw kupić można w internecie). Podziel na dwie porcje. Stosuj między posiłkami, rano i po południu. Kuracja powinna trwać minimum miesiąc (maks. 3 miesiące). 

Kiedy zażywać?

Profilaktycznie: w każdym okresie. Najlepiej jednak  jesienią, zimą i wczesną wiosną, a więc wtedy, gdy jesteśmy najbardziej narażeni na osłabienie i złe warunki atmosferyczne.

Uwaga!

Żeń-szeń warto zażywać z imbirem. Dodatek wyciągu imbirowego poprawia odporność, ułatwia trawienie, u kobiet łagodzi zaburzenia menstruacyjne.

Można łykać kapsułki z ekstraktem, jeść cukierki, pić syropy i bez- alkoholowe toniki.  Żuć kawałki kłącza,  z plasterków robić herbatki i smażone "frytki".

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje