Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Wysoki poziom trójglicerydów? Tak możesz go obniżyć

Ich nadmiar jest bardziej zgubny niż wysoki cholesterol. To większe ryzyko choroby niedokrwiennej serca i zawału oraz udaru mózgu.

Zrezygnuj ze słodyczy i słodzonych napojów. Mają sporo cukrów prostych, których nadmiar sprzyja wytwarzaniu trójglicerydów i ich gromadzeniu w organizmie. Gdy masz ochotę na słodki deser, zjedz kilka suszonych owoców lub przygotuj mus ze świeżych - wystarczy, że zmiksujesz, np. banana lub jabłko i dodasz odrobinę soku z cytryny, cynamonu i jogurtu naturalnego.

Reklama

Czerwone mięso zamień na ryby. Jedz łososia, dorsza, flądrę, halibuta, śledzia. Są dobrym źródłem kwasów omega-3, które w naturalny sposób obniżają trójglicerydy. Rybę na obiad zjedz 3 razy w tygodniu. Zamiast ją smażyć, piecz w piekarniku lub przygotuj na parze.

Jedz pieczywo pełnoziarniste. Dzięki niemu czujesz się dłużej syta, a organizm przyswoi mniej cukrów prostych niż gdybyś jadła jasne pieczywo. Wtedy poziom trójglicerydów spada.

Dowiedz się więcej na temat: trójglicerydy | cholesterol

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje