Reklama

Reklama

Trzydzieści minut dla zdrowia

Recepta na zdrowy ruch: jak szybko należy spacerować?

Na tym oczywiście nie koniec potencjalnych korzyści jakie daje zwykłe spacerowanie. Na liście benefitów są jeszcze m.in.: zmniejszenie apetytu na słodycze, poprawa koncentracji i kreatywności, poprawa nastroju, poprawa jakości snu oraz wydłużenie życia.

Reklama

- Optymalne tempo maszerowania wynosi około 100 kroków na minutę - podpowiada Anna Plucik-Mrożek, lekarka, która reprezentuje polską filię organizacji Exercise is Medicine.

Jeśli jednak twój stan zdrowia na to nie pozwala, to wiedz, że korzyści zdrowotne odniesiesz również z wolniejszego tempa spacerowania, zwłaszcza gdy będziesz wędrować po terenach zielonych, gdzie można oddychać świeżym powietrzem.

Rekord Polski w równoczesnym spacerowaniu

W tym kontekście warto dodać, że już 29 września, w dziesięciu miastach Polski (Sopot, Malbork, Ciechocinek, Żyrardów, Skierniewice, Kraśnik, Sandomierz, Chrzanów, Oświęcim, Świerklaniec) odbędzie się akcja "Spacer po zdrowie - zaproś swojego lekarza". W ramach tej akcji, w samo południe, wszyscy chętni będą mogli wziąć udział we wspólnym 30 - minutowym spacerze. W ten sposób ma zostać pobity rekord Polski w jednoczesnym spacerowaniu. 

Zobacz także: 

Dowiedz się więcej na temat: Bieg po zdrowie | marsz po zdrowie | maszerowanie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje