Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Te sposoby zmienią cię w wulkan energii

Wcześnie zapadający zmrok i pogoda w kratkę sprawiają, że chodzisz śnięta jak ryba? Czas to zmienić i być wulkanem energii!

O ile apatia i znużenie nie są wywołane chorobą, łatwo je zwalczyć. Zmień swe nawyki żywieniowe, tak, by składniki których dostarczasz organizmowi działały na twoją korzyść.

Reklama

Ryba zamiast lekarstwa

Jesień to trudny czas dla osób cierpiących na migreny. Dolegliwości bowiem nasilają się między wrześniem a listopadem. Żeby uniknąć sięgania po proszki przeciwbólowe, najpierw uzupełnij niedobory witaminy D. Jest bowiem związek między jej brakiem a częstymi atakami choroby. 

Oczywiście najlepszym źródłem witaminy D jest słońce. O tej porze roku jednak na naszej szerokości geograficznej świeci zdecydowanie za rzadko! Możesz ją suplementować, a dietę uzupełnić o jej kolejne źródło - ryby morskie. 

Podawaj je gotowane, pieczone albo duszone (smażenie niszczy witaminę D). Niewielkie jej ilości znajdziesz też w jajkach, pełnym  mleku i produktach mlecznych, olejach roślinnych oraz w wątrobie i serach dojrzewających.

Pij na zdrowie!

Niedobór wody w organizmie może być przyczyną rozdrażnienia, zmęczenia, gorszej koncentracji, a także zwiększonej podatności na infekcje. Jeśli więc chcesz czuć się doskonale, nie zapominaj w ciągu dnia o nawodnieniu organizmu.

Dziennie wypijaj ok. 2-3 l płynów. Poza wodą, możesz sięgać także po soki owocowe i warzywne - ale żeby nie wychładzały organizmu, dodawaj do nich np. imbir.

Godne polecenia są też napary ziołowe i herbaty owocowe, np.  z dzikiej róży, hibiskusa, malin. Mają dużo witaminy C i chronią przed infekcjami.

Poczuj w sobie ogień!

Ciągle jest ci zimno? Dodawaj do potraw papryczkę chilli, która oprócz rozgrzewającej organizm substancji zawiera także dużo witaminy C.

Według chińskiej medycyny właściwości rozgrzewające ma również... natka pietruszki -  przy okazji bomba witaminowa. 

Rób z niej pesto. Dokładnie umyj pęczek natki, osusz i usuń twarde łodyżki. Zblenduj ją razem z sokiem wyciśniętym z 1/2 cytryny, odrobiną oliwy z oliwek, 2 ząbkami czosnku przeciśniętego przez praskę i solą do smaku. Jedz je codziennie - dodawaj do kanapek, zup i innych dań. Pyszne i zdrowe!


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje