Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Sześć sposobów ochrony przed chorobą Parkinsona

Choroba Parkinsona przejawia się spowolnieniem ruchowym i drżeniem kończyn. Najczęściej dotyka osób po 60. roku życia. Zobacz, jak możesz się przed nią chronić.

Energiczne spacery

Regularnie uprawiane mogą łagodzić objawy choroby, w tym zaburzenia ruchowe, problemy z pamięcią czy obniżony nastrój. Każdego dnia przeznacz na przechadzkę godzinę. Korzystaj ze słonecznych momentów - dzięki temu zwiększysz poziom witaminy D3 w organizmie. 

Przez pierwsze 10-15 minut idź wolno. Potem stawiaj kroki energicznie, aż poczujesz zmęczenie. W ten sposób wzmocnisz mięśnie i stawy. Po 30-35 minutach zwolnij. Przez kolejny kwadrans znów spaceruj powoli.

Minerały

Reklama

Aby nie zachorować, przyjmuj żelazo, magnez, cynk. Znajdziesz je w takich produktach, jak ciecierzyca, soczewica, szpinak, brązowy ryż, orzechy brazylijskie. Jednak nie zawsze można dostarczyć w pożywieniu odpowiednią ilość tych minerałów.

Dobrym sposobem ich uzupełnienia jest suplementacja. Polega na zażywaniu raz dziennie tabletki z tymi składnikami. Kuracja powinna trwać około trzech miesiący. Należy ją powtarzać co pół roku. Warto regularnie sprawdzać poziom tych trzech minerałów.

Kasza gryczana

Jest niezwykle cennym naturalnym źródłem witaminy B6, która chroni przed rozwojem Parkinsona. Powinna pojawiać się na talerzu nawet trzy razy w tygodniu. Choć popularna jest kasza gryczana prażona, lepiej spożywać białą, czyli niepaloną. Zawiera więcej ważnych dla zdrowia witamin i minerałów, np. jest w niej więcej magnezu niż w gorzkiej czekoladzie, a ten przecież wpływa na prawidłową pracę układu nerwowego. 

Kaszę najlepiej najpierw podprażyć na suchej patelni, a dopiero potem zalać wodą i ugotować. Jest wówczas bardziej sypka. 

Dowiedz się więcej na temat: Parkinson | choroba Parkinsona

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje