Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Sposoby na przejedzenie

Jak się oprzeć jedzeniu, kiedy na stole czeka 12 pysznych, tradycyjnych dań? Karp, kapusta z grzybami, ryba po grecku, śledzie, kutia, a potem uczucie pełności i ból brzucha...

Ratunek natychmiast

Mimo że w wielu polskich domach tradycyjnie do wigilijnej kolacji nie podaje się alkoholu, to na przejedzenie może on się okazać skutecznym lekarstwem. Warto sięgnąć po lampkę czerwonego, wytrawnego wina lub kieliszek ziołowego alkoholu. Przyspieszy przemianę materii i sprawi, że poczujesz się lepiej. Nie chcesz pić alkoholu? Możesz zaparzyć ziołową herbatę. Pomogą napary mięty, rumianku oraz dzikiej róży. Taką herbatę dodatkowo warto wzbogacić cynamonem lub imbirem. Dwie godziny po posiłku wypij filiżankę czerwonej herbaty.

Leki ze stołu

Reklama

Sięgnij po kutię. Nie musisz jeść jej dużo. Bakalie ze świątecznego deseru, zwłaszcza, jeśli są w niej morele i śliwki, zrobią swoje. Deser warto popić kompotem z suszu. Jeżeli masz w domowej spiżarni sok z jagód, wypij kilka łyżek. Jeszcze przed świętowaniem wybierz się do apteki. Kup leki z wyciągiem z karczocha. Zmniejsza wydzielanie kwasu.


Jedz powoli

Nakładaj sobie małe porcje. Każdy kęs żuj dokładnie i rób kilkuminutowe przerwy między kolejnymi daniami. Kiedy poczujesz przesyt, lepiej zrezygnuj z kolejnego pieroga. Zawsze możesz zjeść go jutro.

Postaw na owoce

Suszone owoce i sok z czarnych jagód to naturalne środki przeczyszczające. Pomogą szybko pozbyć się uczucia pełności i bólu brzucha.

Odpowiednie napoje

Na twoim stole powinien znaleźć się kompot z suszu - działa cuda. Warto się też ratować ziołowymi herbatkami, a gdy tych nie ma pod ręką - mocną czarną herbatą. Unikaj gazowanych napojów. Kieliszek czerwonego wina ułatwi trawienie, ale tak samo pomoże szklanka przegotowanej lub mineralnej wody z sokiem z cytryny i imbirem. Jeśli dokucza ci zgaga, sięgnij po sodę.

Przyprawiaj!

Przygotowując dania zawczasu myśl o ewentualnym przejedzeniu. Używaj przypraw, które mają zbawienny wpływ na układ pokarmowy:
Anyż, kardamon, imbir i cynamon - warto je dodać do kompotu z suszu, będzie jeszcze skuteczniejszy.
Pieprz, ziele angielskie i majeranek - warto dodać do zupy grzybowej czy barszczu.
Cząber, jałowiec i kminek - wzbogacą smak kapusty z grzybami i farszu do pierogów.
Miętę, melisę i chilli dodaj do sernika, zwłaszcza czekoladowego, smak będzie niepowtarzalny, a działanie przypraw nieocenione.
Kolendra, koper włoski i pietruszka sprawią, że twoje sałatki będą jeszcze smaczniejsze, a przy tym zapobiegną bólom towarzyszącym przejedzeniu. Łyżkę kopru czy kminku możesz też zjeść i popić ciepłą wodą.

Idź na spacer

Po kolacji warto wstać od stołu. Pies chętnie się przejdzie, a tobie ruch, zwłaszcza w mroźny wieczór, sprawi ulgę, bo wspomożesz perystaltykę jelit i przyspieszysz trawienie.

Dowiedz się więcej na temat: Boże Narodzenie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje