Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Sposoby na dobry sen

Czas mija, a ty przewracasz się z boku na bok? Wypróbuj nasze rady i obudź się wypoczęta.

Ruszaj się, ale wcześniej

Bieganie, jazda na rowerze, szybki marsz to godna pochwały aktywność, która odpręża i ułatwia zasypianie. Ale wyczerpujące ćwiczenia krótko przed położeniem się do łóżka nie sprowadzą snu. Przeciwnie, sprawią, że będziesz przewracać się z boku na bok.

 Nie ćwicz intensywnie co najmniej trzy godziny przed snem, ale też nie spędzaj wieczoru przed telewizorem. Korzystaj z lata i wybierz się na spacer. Pamiętaj, że ma to być relaks. Kijki do nordic walking zostaw w domu. Idź na przechadzkę. Najlepiej w miłym towarzystwie. 

Wykorzystaj ryż

Reklama

Zjedz go na kolację, bo zawiera dużo magnezu oraz witamin z grupy B, które koją nerwy i pomagają wyciszyć się przed snem. Białe ziarenka mogą też ułatwić Ci zasypianie, gdy znów nadejdą upały. Ochłodzą Cię, ale nie od środka.  

Wsyp garść surowego ryżu do czystej bawełnianej skarpety, zawiąż i włóż na godzinę do zamrażarki. W upalną noc połóż zimny pakiecik na poduszce tuż obok głowy. Ryż pozostanie chłodny co najmniej przez pół godziny. To wystarczy, by smacznie zasnąć.

Bierz zimne prysznice

Przed położeniem się do łóżka weź naprzemienny prysznic, który rozluźni mięśnie i ukoi nerwy.

Zacznij od zimnego, ale nie lodowatego strumienia. Potem ciepły i znów zimny. Cały cykl powinien trwać 5–8 minut. Zakończ chłodnym prysznicem. Osusz ciało ręcznikiem i połóż się spać. 

Masaż mocnym strumieniem wody poprawia krążenie krwi, ujędrnia skórę i ułatwia wydalanie toksyn z organizmu. 

Dowiedz się więcej na temat: sen | Bezsenność

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje