Przejdź na stronę główną Interia.pl

Sposoby na dobry sen

Rady z babcinej apteki.

1. Szyszki chmielu 

Reklama

Łyżeczkę szyszek chmielu zalej 3/4 szklanki wrzątku. Odstaw na 10-15 minut, aż się zaparzy. Przecedź i pij na pół godziny przed pójściem spać. Szyszki chmielu zawierają substancję, która utrudnia przenoszenie bodźców do układu nerwowego. Hamuje czynność kory mózgowej, uspokaja i wycisza . 

2. Kąpiel z majerankiem 

Do szklanki wsyp trzy pełne łyżki majeranku i łyżkę suszu z mięty. Zalej 2 szklankami wrzątku i odstaw na 30 minut. Przecedź. Napełnij wannę ciepłą wodą i wlej do niej na - par. Poleż 10-15 minut. Majeranek wycisza, a mięta spowalnia za szybkie bicie serca . 

3. Budyń własnej roboty 

Przygotuj 2 szklanki mleka - 1,5 wlej do garnka i postaw na ogniu. Do 1/2 szklanki mleka dodaj 2 łyżki mąki ziemniaczanej, wymieszaj. Wlej 5 kropli ekstraktu z wanilii, wsyp łyżkę cukru trzcinowego. Gdy zacznie wrzeć, zmniejsz gaz i wlej mleko z mąką i wanilią. Dodaj rozgnieciony banan i wymieszaj. Pogotuj 3 minuty i zestaw. Zjedz budyń na pół godziny przed snem, by się wyciszyć.

Zobacz także:

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje