Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Sok z buraka na poprawę odporności

Świeżo wyciśnięty sok z buraka ma dużo witaminy C, więc zabezpieczy organizm przed jesiennymi infekcjami. Kurację warto zacząć już dziś.

Działanie

Buraki to jedne z najzdrowszych warzyw. Wzmacniają serce, obniżają wysokie ciśnienie, dbają o wątrobę. Są też lekkostrawne, idealne dla osób z wrażliwym układem trawiennym. Ułatwiają wypróżnianie oraz łagodzą dolegliwości związane z refluksem czy wrzodami. Możesz stosować je leczniczo, ale i profilaktycznie. Świeżo wyciśnięty sok z buraka ma spore ilości witaminy C, dzięki czemu wzmacnia odporność. 

Składniki na sok z buraka: dwa buraki, jabłko, marchewka lub łyżeczka miodu. 

Przygotowanie:

Buraka i marchew obierz ze skórki. Jabłko może być ze skórką. Pokrój je na mniejsze kawałki. Wyciśnij sok w wyciskarce. 

Reklama

Pamiętaj, że sok z buraków jest silnym lekarstwem, dlatego kurację należy przeprowadzać stopniowo. Na początku nie pij samego soku z buraków - spożywaj go właśnie w postaci soków mieszanych, np. z dodatkiem soku z marchwi lub jabłek. 

Początkowo pij po 1/3 szklanki, a po tygodniu po pół szklanki dwa razy dziennie przez trzy miesiące. Codziennie przygotuj świeży sok. Pij go powoli, małymi łykami. 

Sok z buraków ma silne działanie oczyszczające, dlatego na początku kuracji możesz czuć osłabienie, nudności, bóle głowy. To normalna reakcja. Po kilku dniach organizm przyzwyczai się do tego leczniczego napoju, a uciążliwe objawy ustąpią.

Zobacz także:

Dowiedz się więcej na temat: sok z buraka | odporność

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje