Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Skóra w słońcu

Po sezonie wybierasz się na wakacje do ciepłych krajów? Pamiętaj, że tam słońce opala intensywniej. Wzmocnij skórę od środka i ochroń przed starzeniem.

Jedz soczyście i kolorowo

Promienie ultrafioletowe zwiększają liczbę wolnych rodników, które przyspieszają starzenie się skóry. Na szczęście antyoksydanty zawarte w owocach i warzywach unieszkodliwiają je. 

Jedz pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Wybieraj te o intensywnej barwie, bo mają najwięcej cennych składników, np.: 

Ciemne winogrona, jagody i czarne porzeczki - oprócz antyoksydantów zawierają naturalne kwasy odmładzające skórę oraz beta-karoten, chroniący ją i oczy przed ultrafioletem. 

Granaty - regenerują skórę, poprawiają jej ukrwienie, koloryt i jędrność. Zawierają kwas elagowy, który wzmacnia ściany komórek i zapobiega utracie wody. 

Melony i arbuzy - doskonale nawadniają skórę od środka. Są też bogate w beta-karoten. 

Żurawina i aronia - szklanka soku z tych owoców dziennie nie tylko odmłodzi Twoją skórę, ale znacząco zmniejszy ryzyko zachorowania na nowotwory. 

Śliwki - świeże to bogactwo ważnych dla skóry witamin i minerałów. Zawierają wapń, witaminę C, PP, beta-karoten. Ale najwięcej antyoksydantów jest w suszonych. Jedz 5-6 dziennie.

Reklama


Czerwona papryka oraz pomidory - zawierają likopen, chroniący skórę i oczy przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym.

Tego unikaj

Tłustych mięs - ich trawienie wymaga sporo energii. Rośnie więc temperatura ciała, co w czasie upałów nie jest korzystne. 

Pieczywa - strawienie go wymaga dużo wody. Jeśli jesz sporo pieczywa, więcej też pij.


Słonych przekąsek
- nadmiar soli odwadnia organizm.  

Dowiedz się więcej na temat: Ochrona | Upał | rady | dieta | starzenie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje