Przejdź na stronę główną Interia.pl

Rewolucja na talerzu

Koniec z kalorycznym zimowym jedzeniem. Pora na wiosenną pobudzającą dietę!

1.Błonnik - twój przyjaciel

Ma wiele prozdrowotnych właściwości. A wśród nich wiosną najważniejsza jest zdolność do usuwania toksyn, które zebrały się w twoim organizmie w czasie zimy. Błonnik znajdziesz m.in. w: pieczywie z mąki z pełnego przemiału, kaszach (przede wszystkim jaglanej, gryczanej), kiełkach, warzywach strączkowych, owocach i surowych lub blanszowanych warzywach.

2. Zapanuj nad rozdrażnieniem

Pomogą ci w tym witaminy z grupy B i magnez. Jedz więcej ryb, wątróbki, przetworów mlecznych, kasz, brązowego i dzikiego ryżu, jajek, orzechów, pestek dyni i brokułów. Pozwól sobie na rozsądną ilość ciemnej czekolady.

3. Przyprawy pełne życia

Kardamon oraz imbir dodadzą ci energii, a rozmaryn i oregano już samym aromatem pobudzą do działania.

4. Życiodajna woda

Powinnaś jej wypijać przynajmniej 2 litry dziennie. Znakomicie oczyszcza organizm z toksyn, poprawia nastrój. Pita małymi łykami, między posiłkami, dodaje energii. Pamiętaj, że zmęczenie, które odczuwasz może być skutkiem odwodnienia.

5. Zadbaj o wątrobę

Wiosna to idealny moment na jej oczyszczenie i odnowę. Jedz drób (zwłaszcza kurczaka i kaczkę) i wszelkie zielone warzywa: brokuły, sałatę, szczypior. Ogranicz tłuste mięso, wędliny, sery i alkohol. Kończ dzień lekką jarską kolacją, która odciąży wątrobę. Skutecznym sposobem na oczyszczenie wątroby jest picie świeżego soku z brzozy. Kuracja tego typu nie powinna trwać dłużej niż 2-3 tygodnie. Możesz też pić mleczko pszeniczne, które również ma silne właściwości oczyszczające. Do gotującej się wody wsyp pszenicę i gotuj na małym ogniu przez 4 godz. Odsącz rozgotowaną pszenicę, wyciśnij przez bawełnianą szmatkę, aż do uzyskania białego lepkiego mleczka. Cały otrzymany płyn wypij w ciągu jednego dnia.

Reklama

6. Nowalijki -tajna broń

Na straganach warzywnych widzisz już pierwsze nowalijki. Wprowadź je do diety. Rzodkiewka ma działanie antybiotyczne, ochroni osłabiony organizm przed atakiem bakterii. Kiełki zawierają mnóstwo witamin i minerałów. Szczypiorek poprawia przemianę materii, działa bakteriobójczo. Sałata ma najmniej kalorii, pomaga więc w walce o szczupłą sylwetkę, ułatwia też zasypianie.

Świat i Ludzie 13/2011

Dowiedz się więcej na temat: nowalijki | dieta wiosenna | błonnik

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje