Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Przy złamaniach kości

To, co jemy, chroni nasze kości przed złamaniami. Pomaga także im się zrastać, kiedy już do złamania dojdzie. Warto więc zadbać o potrzebne składniki w diecie, by uniknąć przykrych niespodzianek.

Dieta na szybsze zrastanie

  • Dostarcz minerałów potrzebnych do budowy kości. Poza wapniem potrzebujesz magnezu, potasu, cynku, miedzi i manganu. Codziennie zjedz przynajmniej jedną porcję produktów, które je zawierają.
  • Wapń znajdziesz w mleku i jego przetworach, rybach, jajkach, chudym mięsie, w brokułach, brukselce, natce pietruszki oraz w nasionach sezamu, maku i siemieniu lnianym.
  • Magnezu szukaj w suszonych figach, migdałach, orzechach włoskich, brazylijskich, kakao, gorzkiej czekoladzie.
  • Potasu - w ziemniakach, pomidorach, fasoli, bananach, suszonych morelach, śliwkach, figach.
  • Cynku dostarczą ci ryby, boczniaki, pieczarki, orzechy, strączkowe, pełnoziarniste pieczywo.
  • Mangan znajdziesz w płatkach owsianych, ziarnach zbóż, roślinach strączkowych, kaszy gryczanej, orzechach, brązowym ryżu, pełnoziarnistym pieczywie i kalafiorach.

Jedz kolorowo

Każdy twój posiłek powinien zawierać świeże owoce i warzywa. Dla dobrego zrastania się kości niezbędne są bowiem witaminy, szczególnie A, C, beta-karoten oraz z grupy B, które ułatwiają wchłanianie wapnia.

Reklama

Trzy pierwsze znajdziesz w większości produktów roślinnych, zwłaszcza w czerwonych, pomarańczowych i ciemnozielonych. W witaminy z grupy B obfitują ziarna zbóż, jajka, soja, orzechy, grube kasze (gryczana, pęczak, jaglana), pestki słonecznika, dyni i nasiona lnu.

Pamiętaj o wodzie

Odpowiednie nawodnienie organizmu ma wpływ także na kości i stawy. Szybciej wyzdrowiejesz, gdy będziesz pamiętała o piciu 1,5-2 litrów wody dziennie. Wybieraj mineralną z dużą ilością wapnia i magnezu. Sięgaj też po soki bogate w potas - pierwiastek ważny nie tylko dla kości, ale i dla mięśni. Przyrządzaj koktajle owocowe i warzywne z dodatkiem natki pietruszki, jarmużu, szpinaku.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje