Przejdź na stronę główną Interia.pl

Proste sposoby na stres

Nie da się go uniknąć, ale trzeba się nauczyć nad nim panować. Inaczej pożre cię żywcem, a najpierw jeszcze dopiecze poważnymi chorobami i ciągłym brakiem snu.

 Czy jest coś cenniejszego niż twoje zdrowie? Nie ma! Dlatego trochę się zaprzyjaźnij ze stresem, trochę go poczaruj... Wtedy adrenalina i inne hormony stresu nie będą robiły spustoszenia w twoim organizmie.

Reklama

Przejmij kontrolę

Przygarnij pieska. Fakt, to dosyć radykalny krok, ale ma niemal 100-procentową gwarancję skuteczności. Kontakt z czworonogiem (udowodnione naukowo) obniża poziom napięcia i zapobiega depresjom. Posiadacze psów są z reguły mniej spięci i mają niższe ciśnienie. Poza tym pies zmusza człowieka do spacerów, a to dobrze wpływa na ciało i psychikę.

Naucz się mówić "nie". W domu, w pracy, wśród znajomych... Wzięłaś za dużo na swoje barki, a teraz czujesz, że to wszystko cię przygniata? Następnym razem nie ustępuj pod wpływem próśb czy nalegań.

Domowe obowiązki  rozdziel pomiędzy członków rodziny, nie staraj się uszczęśliwić innych swoim kosztem.

Mierz siły na zamiary i kulturalnie, ale stanowczo mów "nie", kiedy wiesz, że fizycznie coś cię przerasta.

Ćwicz regularnie, dużo się ruszaj, daj upust swojej energii. Ponoć pół godziny intensywnego wysiłku pomaga obniżyć poziom stresu bardziej niż umiarkowany spacer, ale nie każdy może sobie na to pozwolić. Dlatego wybierz aktywność dobrą dla siebie, bo wszystko jest lepsze od bezruchu. Koniec lenistwa!

Na problemy... rozmowa z kimś bliskim lub pamiętnik. Cudownie, jeśli masz zaufaną osobę, której możesz wylać swe żale i frustracje. Gorzej, gdy jesteś introwertyczką i nigdy się na to nie zdobędziesz. Ale jest na to sposób - pamiętnik. Przelej swoją wściekłość i gonitwę myśli na papier. Zobaczysz, że to też działa.

Myśl pozytywnie i wyobrażaj sobie tylko to, co dobre i przyjemne dla ciebie. Dobrze, gdy wizualizacja zawiera jak najwięcej kolorów, dźwięków i smaków. Wtedy umysł lepiej odpoczywa.

Zjedz orzeszka

Osoby poddane długotrwałemu stresowi zwykle mają za mało witaminy B6 oraz magnezu (jego niedobór zwiększa stres). Dlatego w okresie wzmożonego napięcia jedz produkty bogate w te związki: wątróbkę, orzechy, ciemnozielone warzywa, ziarna zbóż i kakao.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje