Reklama

Reklama

Powstrzymaj rozwój miażdżycy

Aby nie dopuścić do zatkania tętnic blaszką miażdżycową, zmień kilka nawyków żywieniowych. I choć to czasem trudne, zmobilizuj się do częstszej aktywności fizycznej.

Zmiany w diecie

Przez miesiąc jedz wyłącznie chude mięso. Może to być cielęcina, drób (kurczak, indyk), ale bez skórki, która jest bombą cholesterolową. W tym czasie zupełnie zrezygnuj z jedzenia czerwonego mięsa. Po miesiącu znów wprowadź je do jadłospisu, ale nie więcej niż 2 porcje w tygodniu. 

Reklama

Trzy razy w tygodniu zjedz rybę morską. Najlepszy będzie dorsz, łosoś, śledź, halibut i tuńczyk. Zawierają korzystne kwasy tłuszczowe omega-3. 

Jedz łyżeczkę sezamu dziennie. Dodawaj go do sałatek, kasz, past do pieczywa. Stosuj go też jako panierkę do mięsa (zamiast tartej bułki). 

Masło zamień na awokado. Jedzenie tego owocu 2 razy w tygodniu znacząco obniża poziom cholesterolu we krwi. Rozgnieć widelcem i dopraw solą. 

Odchudzaj potrawy. Sałatkę jarzynową doprawiaj majonezem wymieszanym pół na pół z jogurtem naturalnym. Sałaty możesz wymieszać z oliwą z oliwek, olejem lnianym lub naturalnym jogurtem z dodatkiem musztardy, keczupu lub czosnku. Nie zaciągaj zup śmietaną.

Ziołowe wsparcie

Babka płesznik. 2 łyżki nasion zalej szklanką wrzątku. Parz pod przykryciem ok. 15 minut. Przecedź i pij 2 razy dziennie. Kuracja powinna trwać dwa miesiące. 

Liście karczocha. Łyżkę ziela zalej szklanką wrzątku i parz ok. 15 minut pod przykryciem. Przecedź i pij 1-2 razy dziennie świeży napar. 

Jemioła. Łyżkę rozdrobnionego suszu zalej szklanką letniej, przegotowanej wody. Odstaw na godzinę. Następnie odciśnij ziele i przecedź. Pij po 1/3 szklanki 2 razy dziennie. Prowadź kurację przez 30 dni, później zrób przerwę na miesiąc i powtórz. 

Mleczko pszczele. Kup je w słoiczku (przypomina miód, ok. 30 zł za 50 g). Łyżeczkę mleczka wymieszaj z 1/2 szklanki miodu (do nakładania nie używaj metalowych łyżeczek). Łyżeczkę mikstury trzymaj w buzi, aż się rozpuści. Stosuj 2 razy dziennie przez miesiąc. 

Więcej ruchu

3 razy w tygodniu wybierz się na spacer. Zacznij od spokojnego tempa, po 10 minutach przyspiesz, ale tak, żeby nie mieć zadyszki. Maszeruj energicznie 15-20 minut, a potem znów zwolnij tempo. Marsz powinien trwać minimum 40 minut. 

Codziennie przynajmniej dwa razy wejdź po schodach. Przespaceruj się 2-3 razy z góry na dół. Gdy pozwala ci na to kondycja, wchodź po 2 stopnie - w ten sposób zwiększysz intensywność ruchu i spalisz więcej kalorii. 

Ruszaj się oglądając telewizję. Podczas ulubionego serialu staraj się wykonywać proste ćwiczenia, np. zginaj na zmianę nogi w kolanach, wyprostowane unoś do góry, rób w powietrzu nożyce, wspinaj się na zmianę na palce i pięty. Gimnastykuj się tyle, ile wystarczy ci i ochoty. W trakcie reklam wstań z kanapy i przejdź się do kuchni po herbatę.

Zobacz także:


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje