Przejdź na stronę główną Interia.pl

Popraw wyniki badań dietą

Nie daj zaskoczyć się chorobie. Poważne schorzenia wykrywane są zazwyczaj późno. Cukrzyca, miażdżyca czy anemia długo nie powodują dolegliwości. Podstawowe badania krwi i moczu mają kluczowe znaczenie właśnie wtedy. Jeśli wyniki nieznacznie odbiegają od normy, często wystarczy sama zmiana diety, by za- pobiec rozwojowi schorzeń. ​

Za mało czerwonych krwinek i hemoglobiny

Reklama

To objaw często występujący u miesiączkujących kobiet, ale też starszych pań zmagających się z polipami szyjki macicy i mięśniakami macicy. Zwykle wynika z niedoboru żelaza w organizmie. Pierwiastek ten występuje w pożywieniu w dwóch postaciach - hemowej i bezhemowej. Żelazo hemowe jest najłatwiej przyswajalne, znajdziesz je w podrobach, wołowinie, wieprzowinie, drobiu i rybach. Uwzględnij w posiłkach także jaja, kaszę gryczaną, warzywa strączkowe, natkę, szpinak, sałatę. Jedz orzechy, figi i suszone morele, codziennie wypij napar z pokrzywy lub dosypuj obficie do potraw suszoną pokrzywę. 

Zbyt mała liczba płytek krwi

Jej przyczyną może być niedobór witaminy B12 oraz kwasu foliowego. Włącz do jadłospisu: wołowinę, wieprzowinę, kurczaka, podroby (np. nerki, wątróbkę), ryby (m.in. sardynki, łososia), sery żółte, jaja, ciemnozielone warzy- wa, np. szpinak, brukselkę, jarmuż. Pij herbatkę ze skrzypu albo napar z mieszanki nostrzyka, bratka polnego, krwawnika, nawłoci i głogu. Podwyższony poziom glukozy. To dzwonek alarmowy świadczący o stanie przedcukrzycowym. Wybieraj potrawy bogate w błonnik, bo sprawia on, że trawienie jest wolniejsze, a więc glukoza wolniej i bardziej równomiernie przedostaje się do krwi. U osób chorych na cukrzycę spożywanie błonnika chroni przed gwałtownymi skokami poziomu cukru we krwi, a wręcz pozwala na zmniejszenie dawek leków przeciwcukrzycowych. Jedz kaszę gryczaną i jęczmienną, ryż brązowy, pieczywo żytnie i mieszane z dodatkiem ziaren. Źródłem błonnika są warzywa, orzechy i suszone owoce. Zrezygnuj z produktów wysokokalorycznych i wysoko- przetworzonych. Pij sok z aronii. 

Zbyt wysoki cholesterol

Główne przyczyny to: zła dieta, brak ruchu, otyłość, nadużywanie alkoholu, palenie. Schudnij. Korzystnie wpłyną na stan zdrowia: morskie ryby i owoce morza, warzywa i owoce bogate w wit. C (dzika róża, cytrusy, kalafior, porzeczki, kapusta, brukselka, papryka). Codziennie zjedz 2 ząbki czosnku, wypij herbatę z głogu. Białko i krwinki w moczu. Podwyższone miana mogą być skutkiem silnego przemęczenia, ale też sygnałem rozwijającej się infekcji. Jedz dużo jarzyn, gotowaną pietruszkę, porzeczki, żurawiny, zmniejsz ilość mięsa i zredukuj solenie potraw. Codziennie wypijaj napar ze skrzypu albo z pokrzywy. 

Zobacz także:

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje