Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Płatki owsiane nie tylko na śniadanie

Dawniej traktowane jako zło konieczne, dziś przeżywają swój renesans i wkraczają na kulinarne salony! Dlaczego warto je pokochać?

Ze wszystkich zbóż to owies zawiera najwięcej błonnika rozpuszczalnego - tzw. beta-glukanu. Dzięki niemu cukier dostarczany w posiłku uwalnia się do krwi powoli, nie wywołując nagłego wyrzutu insuliny.

Reklama

Ponieważ zboże to ma niski indeks glikemiczny, mogą je jeść cukrzycy i osoby na dietach redukcyjnych. Owies zawiera również dużo białek, przeciwutleniaczy  i dobrych kwasów tłuszczowych.

Zamiast czego?

Napoje przyrządzone na bazie owsa mogą zastąpić w diecie produkty mleczne. Płatki dodane do pasztetu z powodzeniem go "odchudzą", obniżając jego wartość kaloryczną. Namoczone, świetnie skleją mięso na kotlety, zastępując pszenną bułkę.

Ponieważ z natury owies nie zawiera glutenu (choć może być nim zanieczyszczony, gdyż zwykle rośnie w pobliżu zbóż glutenowych), może być stosowany przy nietolerancjach tych białek. Chorzy na celiakię powinni szukać wyselekcjonowanych odmian, całkowicie wolnych od glutenu. Z mąki owsianej zrobisz naleśniki, makaron, gofry czy nawet szarlotkę.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje