Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Pięć sprawdzonych metod na dietę przeciwrakową

Te naturalne sposoby pomogą przeciwdziałać chorobom nowotworowym.

1.Grejpfruty i pomidory

Cytrusy zawierają flawonoidy - naryngeninę i hesperydynę - są one silnymi przeciwutleniaczami. Warto regularnie pić wyciskany z cytrusów sok (naturalny,  a nie kupny), bo może działać prewencyjnie i przeciwdziałać rozwojowi raka, zwłaszcza układu pokarmowego, piersi i nowotworów krwi. 

Reklama

Bogactwo likopenu

Te popularne u nas warzywa - pomidory stanowią dobre źródło przeciwutleniaczy,   w tym likopenu, któremu przypisuje się istotną rolę w zapobieganiu nowotworom raka szyjki macicy  i prostaty. Sięgaj   po pomidory albo ketchup - likopen po obróbce cieplnej lepiej się przyswaja.

2. Granaty i jagody goji

Polifenole zawarte w granatach wstrzymują namnażanie się komórek rakowych. Blokują związki kancerogenne i hamują tworzenie się nowych naczyń krwionośnych, które odżywiają raka. Wypijaj szklankę  soku z granatów dziennie. Możesz też kupować świeże granaty i ich ziarenkami posypywać sałatki. 

Owoce kolcowoju pospolitego

Jagody goji to dobre źródło polifenoli  i witaminy C, które wzmacniają układ odpornościowy, co zwiększa skuteczność organizmu w zwalczaniu komórek raka. Zawierają antocyja- nidy, które chronią komórki przed mutowaniem, a co za tym idzie przed powstawaniem guzów.

3. Czosnek i grzyby shiitake

Codziennie jedz przynajmniej jeden ząbek czosnku - koniecznie na surowo. Działa jak antybiotyk, hamuje rozwój bakterii i prowokuje wydzielanie substancji przeciwzapalnych. Zawiera flawonoidy, saponiny i witaminy B zalecane w profilaktyce raka.

Chiński specjał

Te grzyby stosuje się wspomagająco w chemioterapii, bo hamują rozrost guzów. Zwiększają wchłanianie składników odżywczych, produkcję krwinek białych i przeciwzapalnych cytokin - wzmacniają więc odporność.

4. Kasza jaglana i amarantus

Ma tak wiele dobroczynnych składników, w tym witamin z grupy B, że nazwano ją królową kasz. Wspomaga odporność. Jest również bogata w lignany redukujące ryzyko nowotworu. Hamuje też namnażanie się już istniejących komórek rakowych. Jedz co dzień 3/4 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej. 

Roślina z rodziny szarłatowatych

Zawiera skwalen, który ma właściwości antyoksydacyjne. A także peptydy stymulujące wzrost  i naprawę komórek, hamujące rozwój zmian nowotworowych  i łagodzące stany zapalne. Amarantus w proszku można kupić w aptece.

5. Nasiona chia i siemię lniane

Nasiona szałwii hiszpańskiej są dobrym źródłem kwasu alfalinolenowego, który może chronić przed rakiem piersi, szyjki macicy i prostaty. Mają też przeciwutleniacze zwalczające wolne rodniki, które przyspieszają komórkowe starzenie się organizmu, a także mutację komórek, co może prowadzić do nowotworów. 

Dobroczynne ziarna

Siemię lniane zawiera antynowotworowe lignany i dużą ilość fitoestrogenów. Dzięki nim hamuje rozwój raka, zwłaszcza raka piersi i jelita grubego. Dlatego warto profilaktycznie spożywać 25 g nasion (w całości lub mielonych) co dzień.

Zobacz również:

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje