Reklama

Reklama

Nic nie zakłóci twojego snu

​Za długość i jakość snu odpowiada melatonina - hormon snu produkowany przez niewielki gruczoł - szyszynkę. Poziom tego hormonu obniża się, gdy przekraczamy czterdziestkę, a wtedy pojawiają się problemy z zasypianiem i utrzymaniem snu. Na produkcję melatoniny wpływ ma wiele czynników.

Oprócz wieku są to: dieta, stres, przyjmowane leki, ale też sztuczne światło emitowane przez laptop, telewizor czy telefon. Ważna jest m.in. temperatura - w sypialni powinno być chłodno (ok. 18°C), cicho i ciemno. Przed snem, zamiast patrzeć w ekran, lepiej jest poczytać w ciszy książkę. Obfite kolacje zakrapiane alkoholem oddalą sen. W zaśnięciu pomogą za to ziołowe napary (np. z szyszek chmielu lub melisy) i sok z wiśni. Zestresowani mogą szukać odprężenia w kąpielach i aromaterapii.

Reklama

Sok z wiśni

Nie lubisz pić przed snem ciepłego mleka, sięgnij codziennie wieczorem po sok z wiśni. Wg naukowców sok z tych owoców ma substancje stymulujące wydzielanie melatoniny, co pomaga zasnąć i się wyspać.

Relaksująca kąpiel

Ciepła woda rozluźni napięte mięśnie. Podczas kąpieli wymasuj jeszcze delikatnie głowę. Zaraz po wyjściu z wanny ciało jest rozgrzane, ale gdy zaczyna "stygnąć", pojawia się senność, którą warto wykorzystać.

Herbatka chmielowa

Godzinę przed snem wypij napar z szyszek chmielu i/lub herbatkę z melisy. Napar pij regularnie przed snem przez co najmniej 2 tygodnie.

9/2016 Świat i Ludzie


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje