Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Na pomoc sercu

Zapobiegniesz jego chorobom, jeśli się nim bardziej zaopiekujesz. Utrzymanie serca w zdrowiu wymaga niewiele: dobrej diety, trochę ruchu i regularnej kontroli lekarskiej.

Śródziemnomorski sposób na życie

Jedz jak Grek. A dokładniej jak Kreteńczycy, bo właśnie oni żyją najdłużej w Europie. Jedzą dużo ryb, owoców morza i warzyw strączkowych oraz liściastych - sałat i szpinaku. 

Wybierają zdrowe tłuszcze, czyli oliwę i orzechy. Jeśli jedzą mięso, to chude, ich ulubionym jest jagnięcina. Co też ważne, nie pozwalają, by zawładnął nimi stres.

Herbata z dzikiej róży

Reklama

Posłuży ci herbatka z dzikiej róży - dostarczy przeciwutleniaczy, obniżających poziom LDL, czyli "złego" cholesterolu oraz ciśnienie krwi, pomaga więc zapobiegać miażdżycy i chorobie niedokrwiennej serca. 

Jeśli jednak jesteś po zawale serca, koniecznie skonsultuj stosowanie dzikiej róży z lekarzem.

Napar z babki płesznik

Utrudnia przenikanie cholesterolu z jelit do krwi - po kilku tygodniach obniża poziom LDL o 15 proc. Dwie łyżeczki nasion zalej szklanką gorącej wody. Pij dwa razy dziennie.

Kawa z głogu

Rozkurcza tętnice, zapobiega arytmii, miażdżycy, zakrzepom. Suszone owoce głogu upraż na suchej patelni, zmiel na proszek, trzymaj w szczelnie zamkniętym słoiku. Łyżeczkę zalewaj szklanką wrzątku, pij codziennie.

Pamiętaj

Ryzyko choroby niedokrwiennej serca, arytmii, miażdżycy, dusznicy, zawału serca i nadciśnienie tętniczego podnoszą siedzący tryb życia, otyłość, nadużywanie alkoholu i kofeiny, papierosy.

Zobacz także:

Dowiedz się więcej na temat: serce | choroby serca

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje