Reklama

Reklama

Mózg działa dobrze dzięki diecie

Gdy słyszymy słowo „dieta”, automatycznie wyświetlają nam się obrazy związane z sylwetką. Mało kto zastanawia się nad tym, że to co jemy, wpływa nie tylko na nasz wygląd, ale przede wszystkim na mózg. A ten zawiaduje całym naszym organizmem.

Zdajesz egzamin? Masz ważne spotkanie i zależy ci, żeby wypaść na nim jak najlepiej? Możesz sobie pomóc, przygotowując się do wyzwań nie tylko na poziomie poznawczym, ale też biologicznym. Oczywiście nie wystarczy dzień przed egzaminem najeść się orzechów i czekać, aż mózg zacznie lepiej działać. Działać będzie lepiej, jeśli zmiany będziesz wprowadzać przed dłuższy czas, przy czym chodzi tu nie o dni, ale tygodnie.

Oto produkty, które pomogą działać sprawienie mózgowi:

Reklama

Witaminy z grupy B

Szpinak, zielony groszek, brokuły, ziarna, orzechy i rośliny strączkowe obfitują w witaminę B, niezbędną dla prawidłowego działania układu nerwowego. Dodatkowo niacynę, fyboflawinę i kwas pantotenowy znaleźć możemy w rybach (zwłaszcza makrelach, śledziach i sardynkach).

Do tego warto dołożyć wątróbkę i jajka, produkty bogate w kwas foliowy, który także zalicza się do witamin z grupy B. Dużo mówi się o nim w kontekście kobiet w ciąży (zapobiega wadom wrodzonym płodu), ale mało kto wie, że jest potrzebny do wytwarzania serotoniny, która jest odpowiedzialna za prawidłową pracę komórek nerwowych. To dzięki serotoninie jesteśmy w stanie obniżyć swój poziom lęku, a nastrój poprawia się. Witamina B4, zwana choliną, sprzyja poprawieniu pamięci długotrwałej. Ją także znajdziemy w rybach, orzechach i jajkach.

Cynk: Sprawność intelektualna 

Tu pomocne będzie włącznie do diety kasz, ziaren zbóż, pestek dyni i roślin strączkowych. Cynk poprawia sprawność intelektualną, nie można więc pominąć tego składnika mineralnego, mówiąc o prawidłowej pracy mózgu.  

Kwasy tłuszczowe omega 3: Wzmacniają pracę mózgu 

Spożywajmy ryby morskie takie, jak halibut, makrela, łosoś, śledź czy sardynka. Nieważne, czy będą, jak w sushi, surowe, czy pieczone, na parze lub duszone. W nich znajdują się wartościowe, a nawet niezbędne dla zdrowia kwasy tłuszczowe omega 3. To właśnie one poprawiają pracę mózgu, począwszy od jego ukrwienia, a skończywszy na usprawnieniu przepływu bodźców nerwowych między komórkami nerwowymi. Jeśli nie jemy mięsa, konieczne jest suplementowanie kwasów omega 3.

Niezależnie od naszej sylwetki, w trosce o dobrą pracę mózgu, powinniśmy zrezygnować ze słodyczy i szkodliwych tłuszczy trans, które są w margarynie, wysoko przetworzonych produktach i tłustym mięsie. Strońmy też od słonych przekąsek - w niczym nie pomagają naszemu zdrowiu.

Dzięki diecie możemy usprawnić procesy zachodzące w najważniejszym ludzkim organie. Lekarze niejednokrotnie powtarzają, że to nie my mamy mózg, ale mózg nas ma. Pamiętajmy o tym, komponując codzienne posiłki, a będziemy cieszyć się nie tylko zdrowiem, ale też sprawnością intelektualną.      

Zobacz również:

Małgorzata Socha w piekielnie seksownym wydaniu 

Tak wygląda ciało Anny Lewandowskiej 

Nie żyje aktor, Ferdynand Matysik

Zobacz także:

Dowiedz się więcej na temat: dieta dla mózgu | co wspomaga pracę mózgu? | surowe ryby

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje