Reklama

Reklama

Masz wielu sojuszników w walce z bladą twarzą

Wiosna rozkwita, na niebie mniej chmur. Chcesz się opalać? Sprawdź, co pomoże ci w bezpiecznym korzystaniu ze słońca.

Wystawiając się na promienie słoneczne, dajesz sobie solidny zastrzyk energii i bezcenną witaminę D3, która wzmacnia kości i chroni przed osteoporozą. Jednak ze słonecznych kąpieli należy korzystać rozsądnie: w małych dawkach i chroniąc się przed promieniami UV. Pomogą w tym nie tylko kremy, ale i dieta!

Dwie twarze natki

Reklama

Natka pietruszki wyjątkowo obfituje w witaminę C, zawiera jej więcej niż cytryna. Pomaga więc zapobiegać przebarwieniom skóry. Jest też bogata w wit. E - silny antyrakowy przeciwutleniacz, hamujący procesy starzenia skóry i odbudowujący zniszczony naskórek.

Dlatego zielony koktajl z natki, zblendowanej z wodą i sokiem cytrusowym dla smaku powinna pić regularnie po powrocie do domu każda amatorka opalania (oczywiście dotyczy to też każdego, kto pracuje na wolnym powietrzu i chcąc nie chcąc, wystawia się na promienie słoneczne).

Uwaga: natka w nadmiarze ma właściwości fotouczulające! Nie sięgaj po nią rano, przed wyjściem. Brokuł kontra rak W utrwalaniu pięknej opalenizny pomogą warzywa zawierające witaminę A i E, a wśród nich króluje brokuł, który świetnie nadaje się np. na lekką wiosenną zupę.

Jako warzywo przebogate w antyoksydanty, czyli związki wychwytujące niebezpieczne, rakotwórcze wolne rodniki, pomoże ci ochronić się przed czerniakiem. Ale należy jeść brokuły regularnie, przynajmniej raz w tygodniu przez cały okres silnego działania słońca. Stała obecność brokułów w diecie może zmniejszyć ryzyko raka skóry nawet o 60 proc.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama