Reklama

Reklama

Kiedy dokucza ból kolan

Powodem mogą być urazy, ale również zmiany zwyrodnieniowe, które z wiekiem niszczą stawy. Jak temu przeciwdziałać?

Pierwsze objawy, takie jak trzeszczenie przy zmianie pozycji, zwykle ignorujemy. Potem pojawia się sztywność, ból, zaczerwienienie, tkliwość, a także opuchlizna, co znacznie ogranicza ruchomość stawu...

Reklama

 Na szczęście są naturalne sposoby, które łagodzą przykre dolegliwości, i pomagają szybciej odzyskać sprawność.

Chłodzenie i masaże

By zmniejszyć obrzęk, staraj się nie nadwyrężać nogi i jak najczęściej trzymaj ją uniesioną wyżej. Masuj kolano 2 razy dziennie  - użyj do tego oliwy zmieszanej z octem jabłkowym. Chłodzenie zwęża naczynia i redukuje obrzęk. Pokruszony lód (albo schłodzony okład żelowy lub mrożonkę) zawiń w ściereczkę i przyłóż do opuchniętego kolana. Pozostaw na 10 minut. Powtarzaj 2-3 razy dziennie.

Okłady z octu winnego chłodzą i łagodzą ból. Zanurz w nim gazę, odciśnij, przyłóż do kolana i pozostaw na pół godziny.

Żółtko jaj, które jest cennym źródłem antyoksydantów, przyniesie ulgę. Oddziel je od białka, a potem wymieszaj ze szczyptą soli i łyżką kurkumy (działa przeciwzapalnie). Miksturę wetrzyj w opuchliznę. Po kilkunastu minutach zmyj resztki ciepłą wodą. Powtarzaj zabieg co dwie godziny aż ból i obrzęk złagodnieją. Możesz też przygotować pastę z kurkumy. W 1/2 szklanki ciepłej wody rozpuść 3 łyżki mąki pszennej, łyżkę oleju rycynowego, szczyptę kurkumy. Dokładnie wymieszaj, aby uzyskać jednolitą konsystencję. Świeżo przygotowaną pastę wcieraj w kolano.

Kąpiel w soli leczniczej

Wykorzystaj lecznicze właściwości soli Epsom (kupisz w aptece). Zawiera magnez i siarkę, które łagodzą bóle stawów i artretyzm. Dodaj 1/2 szklanki soli Epsom do gorącej kąpieli, wymieszaj, a potem usiądź w wannie tak, żeby bolące kolano było w niej zanurzone. Zostań na co najmniej 15 minut. Powtarzaj 2 razy dziennie (przeciwwskazaniem są kłopoty z krążeniem, nadciśnienie, a także cukrzyca).

Moc ukryta w roślinach

Pomoże imbir, który wykazuje silne działanie przeciwzapalne. Rozdrobnij kawałek korzenia, zalej go 1 l wody i gotuj przez 10 minut. Odcedź, przelej do szklanki, dodaj trochę miodu i świeżej cytryny. Taką porcję wypijaj 2-3 razy dziennie - tak długo, aż odczujesz poprawę. Cytryna z olejem sezamowym ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Pokrój ją na plasterki, dolej do nich 2 łyżki oleju sezamowego, wymieszaj. Obłóż kolano plastrami i owiń bawełnianą tkaniną. Pozostaw na godzinę. Powtarzaj 2 razy dziennie, aż do uzyskania poprawy.

Koktajl ananasowo-migdałowo-miodowy działa przeciwzapalnie. Zmiksuj po 1/2 szklanki soku ze świeżego ananasa i pomarańczy z łyżką miodu, 2 łyżeczkami posiekanych migdałów i 2 łyżkami płatków owsianych. Koktajl zawiera bromelainę, witaminę C i magnez, które hamują stan zapalny, zmniejszają ból i wzmacniają staw kolanowy. Pij go przez 7 dni w razie bólu, a profilaktycznie - co trzeci dzień. 


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje