Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jedz i chudnij

Organizm sam spali tłuszcz.

Śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja, a także lekkie zdrowe przekąski. Im częściej jesz, tym szybciej chudniesz. Regularne niewielkie posiłki pozwolą zrzucić nadwagę niemal bez wysiłku. Dzięki nim organizm zacznie pracować na wyższych obrotach i szybciej spali tłuszcz.

Reklama

Jedz więcej
Co jeszcze możesz zrobić, by schudnąć? Wzbogać menu w białko. Znajdziesz je w chudym nabiale, mięsie i rybach. By je strawić, organizm potrzebuje sporo energii, czerpie ją właśnie z tkanki tłuszczowej. Postaw na warzywa, najlepiej te surowe. Zawierają sporo błonnika (wspomaga trawienie) oraz witaminy i składniki mineralne przyspieszające przemianę materii.

Podobnie działają owoce
Mają one jednak nieco więcej cukrów prostych, dlatego warto jeść je w pierwszej połowie dnia, gdy jesteś bardziej aktywna. Organizm spowalnia metabolizm, gdy jest odwodniony. Dlatego nie zapomnij o piciu 1,5 litra wody dziennie.

Popcorn
Ta przekąska, wokół której narosło wiele mitów, może być pomocna w odchudzaniu. Popcorn zrobiony w domu w mikrofalówce, bez dodatku soli, ma niewiele kalorii, a sporo błonnika, tak ważnego przy odchudzaniu. To jest przekąska, którą możesz chrupać bezkarnie zamiast chipsów.

Czerwona fasola
Zawiera sporo białka, błonnika oraz witamin z grupy B, które wydatnie wspomagają odchudzanie. Fasola ma także sporo żelaza, które pomaga dostarczać tlen do mięśni. Gdy poziom żelaza spada poniżej pewnych wartości i jest za niski, organizm pracuje na zwolnionych obrotach, a więc także wolniej spala tłuszcz.

Suszone śliwki
Nie może ich zabraknąć w odchudzającym menu. Spowalniają przyswajanie cukrów z posiłków, oczyszczają jelita, przyspieszają metabolizm. Regulują też wypróżnienia, zapobiegając zaparciom, na które często narzekają osoby odchudzające się.

Jabłka
Znakomicie wypełniają żołądek, dzięki zawartości pektyn, dają uczucie sytości na dłużej. Jabłka najlepiej jeść ze skórką, ponieważ wtedy usprawniają perystaltykę (ruchy) jelit; działają również niczym szczotka wymiatająca toksyny z jelit. Utrudniają też przyswajanie tłuszczów z posiłków. Jeśli chcesz schudnąć, jedz chociaż jedno jabłko dziennie.

Pełnoziarniste pieczywo
Zawiera węglowodany złożone, które są wolno trawione i przyswajane w organizmie. Dzięki temu stopniowo podnoszą poziom cukrów we krwi, zapobiegając wilczemu głodowi. Pieczywo ma też sporo witamin z grupy B. Te zaś wspomagają przemiany białek, tłuszczów i węglowodanów, a tym samym przyspieszają metabolizm

Dowiedz się więcej na temat: dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje