Reklama

Reklama

Jak zasnąć bez tabletki?

Skutecznym remedium na bezsenność mogą okazać się stałe, wieczorne rytuały, techniki oddychania, zioła i dieta.

Choć zażycie tabletki jest wygodnym sposobem na zaśnięcie, często bardziej szkodzi niż pomaga. Leki te łatwo przedawkować, często uzależniają i powodują efekty uboczne. Dlatego powinny być ostatecznością, zawsze po konsultacji z lekarzem. Na szczęście jest wiele innych sposobów, które ułatwiają zasypianie. Warto je wypróbować.

Miej stały plan na wieczór

Reklama

Chodzi o to, żeby każdego dnia o tej samej porze wykonywać podobne albo nawet te same czynności, np. czytanie książki, przygotowywanie kolacji, prysznic lub kąpiel, picie ziołowej herbaty, mycie zębów itp. Podobnie o tej samej porze codziennie kładź się spać. To nauczy mózg, że jest stała pora na odpoczynek.

Codziennie wietrz sypialnię

Niezależnie od pogody i pory roku wieczorem przez 15-20 minut wietrz sypialnię. Najlepsza temperatura dla dobrego snu to ok. 18°C, a wilgotność 50-60 proc.

Godzinę przed pójściem spać wyłącz telewizor

Uwaga! Włączony odbiornik często pomaga usnąć, ale też sprawia, że będziesz gorzej spać i obudzisz się w nocy. Jeśli już zasypiasz w ten sposób, ustaw w telewizorze opcję samoczynnego wyłączania.

Myśl o pozytywnych rzeczach

Po położeniu się do łóżka skup się na swoim ciele. Oddychaj spokojnie, głęboko i przywołuj w wyobraźni ulubiony krajobraz, podziwiaj go, aż ogarnie cię spokój i nadejdzie sen.

Dowiedz się więcej na temat: spokojny sen | jak zasnąć bez tabletki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje