Reklama

Reklama

Jak wzmocnić swoją odporność? Garść kulinarnych (i nie tylko) sposobów

Ewa Wachowicz zdradza sposoby na wzmocnienie odporności /materiały prasowe

Koktajl zdrowia. Przygotujecie samodzielnie ze składników, jakie macie w kuchni

Słyszeliście o shotach albo koktajlach zdrowia? Jeśli nie, to polecam zainteresowanie się tym tematem. Proponuję samodzielne wykonanie takiego koktajlu, na przykład na bazie naturalnego soku jabłkowego, świeżego imbiru (to naturalny antybiotyk, który dodatkowo ma działanie przeciwwymiotne), kurkumy i miodu.

Reklama

W zależności od tego, czy lubicie, czy też nie przepadacie za takim smakiem, możecie postawić na koktajl albo też shot, który wypijecie jednym haustem. Najlepiej od razu po przebudzeniu, przed śniadaniem. Doda wam to energii. Osobiście uwielbiam naturalne sposoby wzmacniania odporności. Zanim zdecydujecie się na konkretny napój, to przestudiujcie działanie poszczególnych składników i postawcie na takie, które najbardziej pasują do waszych potrzeb.

Nawet, kiedy na zewnątrz mróz, nie bójcie się wychodzić na świeże powietrze

Ci, którzy mnie znają, wiedzą, że jestem miłośniczką sportu. Wspinaczka górska, jazda na nartach albo też po prostu zwykły spacer - uwielbiam niemal każdą aktywność fizyczną. Wierzę też, że im więcej ruchu, tym lepiej dla zdrowia. Zarówno pod kątem fizycznym, jak i psychicznym.

Wiele osób nie ma ochoty na spacer, kiedy za oknami ciemno i zimno, jednak uwierzcie mi na słowo, że warto się przemóc i wyjść. Zachęcam do spacerów w pięknych okolicznościach przyrody. Przekonajcie swoich najbliższych i udajcie się na pieszą wędrówkę po lesie. Zapewniam, że nawet 20 minut marszu pozytywnie wpłynie na wasz organizm, ale też samopoczucie. Nie zapomnijcie jednak o odpowiednim ubiorze!

Osobiście uwielbiam zaczynać dzień od aktywności fizycznej. Może to być joga albo po prostu rozciąganie. Ćwiczenia przyczyniają się do tego, że krew szybciej krąży, a my czujemy się lepiej. Nie będę ukrywać, że zaraz po przebudzeniu nierzadko muszę zmusić się do ruchu, ale uwierzcie mi, że gra jest warta świeczki.

Nie tylko dieta i ćwiczenia - zadbaj o dobry nastrój i odpowiedni klimat

W zdrowym ciele zdrowy duch i... na odwrót! Wierzę więc, że dbałość o dobry nastrój korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Nie od dzisiaj wiadomo, że stres przyczynia się do rozwoju wielu chorób. Zróbmy więc wszystko, by zredukować jego poziom. Zawsze staram skupić się na tym, co dobre w moim życiu i zadbać o otoczenie.

Spędzajcie tak dużo czasu, jak to tylko możliwe z tymi, których kochacie i którzy zawsze podnoszą was na duchu. Ogień w kominku, zapachowe świeczki, dobry posiłek i książka albo gorąca kąpiel -o takich “szczegółach" również warto pamiętać w codziennej gonitwie za obowiązkami. Gwarantuję wam, że w przytulnym pomieszczeniu wasz humor będzie po prostu lepszy. Brzmi banalnie, ale to prawda, którą potwierdzam swoim przykładem.

Zobacz także:

 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje