Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jak uspokoić nerwy?

Męczy cię kolejny trudny tydzień w pracy i nie masz czasu na chwilę oddechu? Tymi sposobami na pewno uda ci się uspokoić nerwy.

Inhalacje z lawendy

Reklama

Do dwóch łyżek suszonych kwiatów lawendy dodaj dwie krople olejku lawendowego. Zawiń zioła w kawałek trzykrotnie złożonej gazy lub skrawek bawełnianego materiału, zawiąż. Jeśli się zdenerwujesz, przystaw gałganek do nosa i wdychaj lawendowy zapach. Jeśli zaś rozboli cię głowa, wystarczy, że pomasujesz skronie 2-3 kroplami olejku z lawendy. Już po kilku minutach poczujesz wyraźną ulgę.

Napar ziołowy

Wymieszaj po dwie łyżki koszyczka rumianku, liści melisy, kozłka lekarskiego oraz łyżkę kwiatów lawendy. Z mieszanki odmierz łyżeczkę ziół i zalej szklanką wrzątku. Zostaw pod przykryciem na 10 minut. W stanie silnego stresu pij 2-3 razy dziennie. Potem możesz profilaktycznie wypijać szklankę naparu przed snem.

Głębokie oddychanie

Ubierz się wygodnie, tak aby nic nie uciskało brzucha. Usiądź na krześle i wyprostuj plecy. Zamknij oczy i połóż jedną rękę na klatce piersiowej, a drugą na brzuchu. Powoli wdychaj powietrze nosem, licząc do czterech, a następnie wydychaj je licząc do siedmiu. Pamiętaj, że wydech powinien być zawsze dłuższy niż wdech. Wykonaj po 10 wdechów i wydechów.

Dowiedz się więcej na temat: lawenda | melisa | medytacja | oddychanie | nerwy

Reklama

Reklama

Reklama