Reklama

Reklama

Jak szybko zasnąć?

Nie możesz zasnąć, bo twój mózg i ciało wciąż przetwarzają emocje z całego dnia. Spróbuj się od nich odciąć.

Przewracasz się z boku na bok, a sen nie nadchodzi - jak przerwać ten koszmar? Możesz liczyć barany, ale są skuteczniejsze metody na szybkie zaśnięcie.

Reklama

Niewyspanie może mieć fatalne konsekwencje. Zdawała sobie z tego sprawę armia amerykańska, dlatego podczas II wojny światowej zatrudniła eksperta, który miał za zadanie nauczyć pilotów błyskawicznego zasypiania nawet w ekstremalnych warunkach. Udało się! Bud Winter opracował technikę relaksacyjną, która sprowadza sen w ciągu zaledwie 120 sekund. 

 - Pierwszym krokiem jest znalezienie odpowiedniego miejsca, w którym będziesz mogła rozprostować ciało. Jeśli jesteś w domu, wystarczy, że położysz się do łóżka. Jeżeli natomiast potrzebujesz relaksującej drzemki, np. w samochodzie, odchyl fotel do tyłu. Zamknij oczy i rozluźnij mięśnie twarzy. Nie mrugaj oczami, nie zaciskaj zębów, nie marszcz czoła, nie poruszaj językiem. Twój oddech w naturalny sposób zacznie zwalniać.

 - Rozluźnij kark i ramiona. Weź głęboki oddech i powoli wypuść powietrze. Powinnaś poczuć, jak twoje ciało uwalnia nagromadzone w nim napięcie.

 - Po kolei rozluźniaj ręce - zaczynając od prawej - jeśli jesteś praworęczna (jeśli leworęczna to od lewej), a potem nogi - od ud, poprzez łydki do stóp. 

 - Gdy w pełni rozluźniłaś ciało, czas na wyciszenie myśli. Wyobraź sobie, że je wyłączasz, tak jakbyś gasiła radio. Pstryk!

 - Jeśli czujesz, że twoja głowa wciąż pracuje, możesz wysyłać do niej w myślach polecenie: "nie myśl, nie myśl, nie myśl..." albo wyobrazić sobie, że leżysz w wielkim, czarnym, aksamitnym hamaku i wszędzie, gdzie spojrzysz, widzisz ciemność... Zaśniesz szybciej, niż czytałaś ten tekst.

 Zaśniesz jeszcze szybciej, bo zaledwie w ciągu minuty, stosując metodę zwaną 4-7-8. Opracował ją dr Andrew Weil z Uniwersytetu Harwarda. Leżąc na plecach, zrób mocny wydech przez usta. Potem przez 4 sekundy wciągaj powietrze nosem. Wstrzymaj oddech na 7 sekund, a następnie wypuszczaj powietrze ustami przez 8 sekund. Serię powtórz czterokrotnie. Ważne, abyś przez cały czas miała zamknięte oczy, a czubkiem języka dotykała podniebienia (tuż za przednimi zębami). Podczas wydechów staraj się wydawać z siebie szeleszczący dźwięk. 


***

Hania ma 17 miesięcy i SMA1 - rdzeniowy zanik mięśni. Innowacyjna terapia genowa kosztuje ponad 9 milionów złotych. Środki potrzebne są jak najszybciej, bo warunkiem przystąpienia do leczenia jest rozpoczęcie go przed ukończeniem drugiego roku życia. Niestety, w prowadzonej od sześciu miesięcy zbiórce, nadal brakuje ponad czterech milionów złotych.

JEŚLI MOŻESZ, WESPRZYJ ZBIÓRKĘ: www.siepomaga.pl/haneczka

Przeczytaj historię Hani: Bez terapii genowej Hania nie ma szans. Pomóż dokończyć zbiórkę


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje