Reklama

Reklama

Jak przetrwać pylenie roślin?

Dieta alergika

Dodawaj do potraw czosnek i cebulę. Znajduje się w nich naturalna kwercetyna, która działa podobnie jak ta w lekach antyhistaminowych. 

Reklama

Spożywaj codziennie łyżkę octu jabłkowego i łyżkę miodu zmieszaną z ciepłą wodą. Ocet blokuje działanie histaminy. 

Sięgaj po naturalne probiotyki, np. zakwas z buraków czy jogurty. Pij ciepłe herbatki, jedz zupy - ciepłe płyny rozbijają zatory w drogach oddechowych. 

Uważaj, co jesz!

Nie dość, że rośliny utrudniają alergikom życie, to jeszcze niektóre produkty w połączeniu z uczuleniem zaostrzają objawy. To tzw. alergia krzyżowa. W takich sytuacjach po zjedzeniu krzyżujących się alergenów pojawiają się jeszcze dodatkowe objawy w postaci problemów żołądkowych, niestrawności czy pokrzywki. 

Ważne: jeśli masz alergię krzyżową, unikaj surowych owoców i warzyw. Lubisz jabłka, lepiej je upiecz.

Alergie

Alergia na:Tych produktów unikaj:
Brzozę, olchę, leszczynęJabłka, gruszki, orzechy, banany, kiwi, brzoskwinie, marchew, seler, pomidory, czereśnia, papryka, curry, pieprz, rośliny strączkowe, ziarna sezamu
Bylicę, ambrozjęRumianek, papryka, marchew, czosnek, seler, słonecznik, koperek. Przyprawy: pieprz, curry, cynamon, kolendra, kminek, koper włoski
Pyłki trawOwoce pestkowe, jabłka, orzechy, kiwi, melony, seler, pomidory, buraki, marchew, rośliny strączkowe, ziemniaki, zboża (pszenica, jęczmień, owies, ryż, żyto, kukurydza)

Zobacz także:


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje