Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Jak chronić się przed żylakami?

Nabrzmiałe łydki, ciężkie nogi, opuchnięte kostki to objawy, których nie wolno lekceważyć. Wstań z kanapy i rozruszaj nogi. Zacznij od częstych spacerów. A poza tym...

Trzymaj linię

Zbyt duża masa ciała obciąża układ krwionośny: tkanka tłuszczowa utrudnia przepływ krwi, zwiększa się ciśnienie w żyłach kończyn dolnych.

Wprowadź zmiany w swoich nawykach żywieniowych. Jedz śniadania i nie objadaj się wieczorem. Zrezygnuj z ciast i słodyczy, tłustych mięs i sosów, białego pieczywa. 

Masuj nogi

Reklama

Rano, jeszcze w łóżku, "rozbudź" żyły, masując je kolistymi ruchami od kostek aż po pachwiny. Rób to dłońmi lub miękką, suchą gąbką.

Wieczorem możesz wzmocnić efekt, rozcierając w dłoniach lub nakładając na skórę nóg ocet jabłkowy. Poprawia przepływ krwi w żyłach, zmniejsza obrzęki oraz uczucie ciężkich nóg. 

Masuj łydki w ciągu dnia, np. gdy oglądasz ulubiony serial. Od kostek do kolan gładź łydki całą dłonią, tak jakbyś wygładzała właśnie założone rajstopy. Potem przeciągnij po łydkach opuszkami palców, tak jakbyś rysowała pionowe linie. 

Nie stój za długo

Praca na stojąco sprzyja zastojowi krwi w żyłach nóg, a to skutkuje obrzękami, uczuciem ciężkich nóg i żylakami.

Dlatego gdy prasujesz, gotujesz, myjesz okna, co 10 minut zmieniaj pozycję ciała. Np. stawiaj raz jedną, raz drugą nogę na niewysokim stołeczku.

Dowiedz się więcej na temat: żylaki | sposoby na żylaki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje