Reklama

Reklama

Halluksy. Buty, okłady, ćwiczenia uśmierzą ból

Balsam do stóp - codziennie wcieraj w halluksty balsam z tzw. biszofitem. Biszofit to ukryte głęboko pod ziemią wody z minerałami, takimi jak jod, brom, magnez. Mają działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Kupisz je w aptece bez recepty.

Reklama

Wygodne obuwie - obuwie kupuj po południu. W ciągu dnia stopy potrafią urosnąć nawet o 5-7 mm! Poza tym, gdy są zmęczone, szybciej wyczujesz wszelkie niedogodności obuwia. Najdłuższy palec musi dzielić od czubka ok. 0,5 cm. Wybieraj modele z szerokimi nosami, trzymające piętę. Unikaj szpilek.

Gimnastykuj stopy

- Złap duży paluch i odciągaj go w kierunku wewnętrznej części stopy przez 30 sekund 5 razy.

- Jak najczęściej chodź boso z włożonym między paluch i pozostałe palce rulonikiem z gazy.

- Kreśl w powietrzu kółka stopą, przechylaj ją z jednej krawędzi na drugą, zginaj i prostuj palce.

- Naciskaj podstawą palucha kilka razy po 10 sekund wyznaczony punkt na podłodze.

- Chwytaj kilka razy palcami stóp ręcznik leżący na podłodze.

- Gumową piłeczkę (np. jeżyka) połóż pod stopę (najpierw pod jedną, potem pod drugą) i tocz od palców do pięt i z powrotem. To ćwiczenie doskonale rozluźni zmęczone mięśnie stóp.

Ważne!

Przyjrzyj się swojej stopie. Sama możesz sprawdzić, czy nie grożą ci halluksy. Połóż linijkę wzdłuż wewnętrznej krawędzi stopy. Jeżeli duży palec odchyla się od miarki o co najmniej pół centymetra, koniecznie wybierz się do ortopedy.

Zobacz także:

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje