Przejdź na stronę główną Interia.pl

Gdy sama woda nie smakuje

Miód

Ułatwia przyswajanie wody. Dzięki zawartości glukozy daje "energetycznego kopniaka". Miód jest źródłem potasu, magnezu i wapnia oraz łatwo przyswajalnej energii (glukozy). Działa też antybakteryjnie i antygrzybiczo. 

Jak pić?
 

Do szklanki zimnej wody dodaj łyżeczkę wybranego miodu (np. akacjowego).

Aloes

Reklama

Łagodzi problemy trawienne, przede wszystkim zaparcia. Poza tym korzystnie wpływa na odporność. Zawiera dużo błonnika, dzięki czemu ułatwia wypróżnianie i pomaga usunąć z organizmu toksyny.

 Jak pić?

Do szklanki wody dodaj dwie łyżeczki soku z aloesu. Pij codziennie wieczorem. 

Sól himalajska

Uzupełnia jony sodu, które tracisz wraz z potem, np. podczas upałów. Może zawierać też inne minerały (różne, w zależności od miejsca, gdzie była wydobywana), których nie ma czysta (tzw. warzona) sól kuchenna (jest ona wzbogacana tylko w jod). Dlatego sól himalajska świetnie uzupełnia elektrolity. 

Jak pić?

Do szklanki wody wsyp 1/2 łyżeczki soli i szczyptę cukru - powstanie nawadniający napój, który warto pić podczas upałów lub gdy masz biegunkę.

Imbir

Pomaga przy przeziębieniu, wzmacnia odporność. Znane są jego właściwości przeciwwymiotne, dlatego imbir wchodzi w skład leków na chorobę lokomocyjną. Zawiera też substancje o działaniu przeciwwirusowym i rozgrzewającym. 

Jak pić? Kawałek imbiru (około trzech centymetrów) pokrój w cienkie plasterki. Zalej szklanką ciepłej wody, dodaj łyżeczkę miodu i sok wyciśnięty z połowy cytryny. Pij trzy razy dziennie podczas przeziębienia lub profilaktycznie, by wzmocnić organizm.

Dowiedz się więcej na temat: woda

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje