Przejdź na stronę główną Interia.pl

Gdy sama woda nie smakuje

​Zimna woda zdrowia doda - mówi ludowe porzekadło. Większość z nas sięga po wodę niechętnie. Woli gasić pragnienie innymi napojami. A przecież bez wody organizm nie może prawidłowo funkcjonować. Efekt? Jesteś osłabiona, zmęczona, masz kiepski nastrój, nie możesz się skoncentrować, cierpisz na bóle głowy. Można to zmienić.

Wystarczy sięgnąć po szklankę mineralnej i wypić ją małymi łykami, by wrócić do formy. Warto wiedzieć, co zrobić, by woda była jeszcze zdrowsza. Odpowiednie dodatki zwiększą jej wchłanianie, wpłyną korzystnie na naszą kondycję, samopoczucie i nastrój. Bo sama czysta woda (a jeszcze gorzej - oczyszczona za pomocą filtrów) nie jest najlepszym płynem nawadniającym. Powinna zawierać ciut sodu oraz potas, magnez i wapń - tak jak woda mineralna.

Mięta

Reklama

Zapewni uczucie świeżości. Pomaga także przy bólu głowy i niestrawności. Mięta zawiera olejki eteryczne (np. mentol), który wspomaga działanie wątroby i żołądka, dlatego warto po nią sięgnąć, gdy masz kłopoty z trawieniem. 

Jak pić? 

Do dzbanka z wodą (1,5 litra) wsyp świeże listki mięty (ilość wg uznania). Pij w ciągu dnia osiem szklanek. Możesz też zaparzyć herbatkę ekspresową w 1/2 szklanki wrzątku i po ostudzeniu dolać 1,5 litra wody mineralnej.

Dowiedz się więcej na temat: woda

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje