Reklama

Reklama

Dlaczego warto jeść paprykę?

Gotowana dla seniorów

Gotowana lub duszona papryka, zwłaszcza żółta ma sporo luteiny i zeaksantyny, zawiera też witaminę E. To przeciwutleniacze, które unieszkodliwiają wolne rodniki w siatkówce oka, a to zapewnia dobre widzenie. Gotowana lub duszona papryka jest zwykle lepiej tolerowana przez osoby borykające się z dolegliwościami przewodu pokarmowego.

Chili na odchudznie

Reklama

Ostrą papryczkę chili warto polecić osobom dbającym o linię, bo zmniejsza łaknienie. Zawiera kapsaicynę, która pobudza krążenie, podwyższa metabolizm i tempo spalania kalorii. Ale ostrożnie powinny spożywać ją osoby cierpiące na niektóre choroby układu pokarmowego, jak wrzody, stany zapalne błony śluzowej żołądka oraz dwunastnicy, a także na refluks i zgagę. 

W proszku łagodzi ból

Sproszkowana ostra papryka złagodzi ból głowy. Tak działa kapsaicyna, która oczyszcza też drogi oddechowe, łagodząc objawy przeziębienia.

Ajwar z papryki

Składniki na ajwar

  • 1 kg czerwonej papryki (4 duże sztuki)
  • 400 g bakłażana (średnia sztuka)
  • 3-5 ząbków czosnku
  • papryczka chili
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1/2 płaskiej łyżeczki soli
  • płaska łyżeczka papryki słodkiej w proszku
  • pieprz

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzej do 200°C. Warzywa umyj, z papryki odetnij wierzch, usuń gniazdo nasienne, ułóż na blasze. Z bakłażana odetnij końcówkę, przekrój na pół wzdłuż i ułóż obok papryk. Piecz 40 min. Papryki powinny się przypiec.

Gdy warzywa ostygną, zdejmij skórkę z papryk i zmiksuj je razem na gładką masę. Na patelni na oleju zeszklij siekany czosnek oraz drobno siekaną papryczkę chilli. Następnie dodaj na paletnię masę warzywną, dopraw. Przełóż do słoika i pasteryzuj.

Zobacz także:


Dowiedz się więcej na temat: papryka

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje