Przejdź na stronę główną Interia.pl

Diety na ładny wygląd i dobry nastrój

O tej porze roku często dopada cię chandra? Nie jesteś zadowolona ze swego wyglądu? Zmień dietę, a wszystko wróci do normy!

Gdy nasz zimowy jadłospis jest zbyt ubogi w witaminy i składniki mineralne, to organizm wszczyna alarm! Cera traci ładny koloryt, jest przesuszona, a włosy stają się matowe. Tymczasem gorszy wygląd, dla nas kobiet, oznacza też... gorsze samopoczucie. Jak radzić sobie z huśtawką nastrojów? Jak przywrócić blask włosom, a cerze zdrowy wygląd?

Reklama

Opracowaliśmy dwa programy dietetyczne oparte na naturalnych produktach. Pierwsza dieta zawiera składniki, które działają jak kosmetyki. Druga - produkty poprawiające humor. Wybierz program dla siebie. Efekty zauważysz już po dwóch tygodniach jego stosowania.

Dieta dla urody: odtruwająco-upiększająca

Twój kłopot: masz suchą, szorstką skórę. W przegrzanych pomieszczeniach jeszcze bardziej się wysusza i łuszczy. To znak, że brakuje ci witamin A i E. Jeżeli na cerze pojawiają się krostki lub ma ona ziemisty odcień, to znak, że twój organizm potrzebuje też oczyszczenia z toksyn.

Superprodukty na ładną cerę

• Marchew zawiera beta-karoten, który jest przetwarzany w wit. A. Łagodzi ona podrażnienia skóry i nadaje jej brzoskwiniowy odcień.
• Soja zawiera fitoestrogeny, które ujędrniają i wygładzają skórę.
• Ryby i oleje to skarbnica witaminy E, która odmładza cerę.
• Chleb z ziarnami zawiera witaminę H, która chroni skórę przed zmarszczkami. Zawiera też cynk i miedź doskonałe dla włosów.
• Owoce dostarczają wit. C, która zapobiega pajączkom.
• Jogurt, maślanka, kapusta oczyszczają z toksyn.

Propozycje potraw
Śniadania
Po wstaniu z łóżka wypij szklankę wody mineralnej: oczyszcza organizm z toksyn i nawilża skórę!
• 2 kromki chleba razowego, 1 jajko sadzone (smażone bez tłuszczu) lub plaster wędzonego łososia skropionego sokiem ze świeżej cytryny. Szklanka soku z marchwi.
Uwaga! Żółtko jajka zawiera zdrowe kwasy omega-3, które korzystnie wpływają na cerę.
• 2 kromki chleba z pełnego ziarna z pasztetem sojowym, zielona herbata.

II śniadanie
• 2 kromki chleba pumpernikiel z pastą twarogowo-rybną i natką pietruszki, pomidor, pół papryki. Szklanka soku grejpfrutowego.
Uwaga! Natka pietruszki i świeża papryka zawierają dużo witaminy C!
• Szklanka koktajlu z jogurtu lub maślanki z dodatkiem owoców, np. mrożonych malin lub jagód.
Uwaga! Mrożone owoce mają prawie tyle samo witaminy C, co świeże.

Obiad
• Soja duszona z pieczarkami i cebulą z dodatkiem przypraw. Soję można podać np. z ryżem. Surówka z marchewki z łyżeczką oliwy. Kompot z jabłek.
• Dorsz duszony w sosie pomidorowym, z dodatkiem czosnku, oleju oraz przypraw (np. rozmarynu), skropiony sokiem cytrynowym. Surówka z kiszonej kapusty. Herbata rumiankowa.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje