Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Dieta na dobry wzrok

Włącz do jadłospisu produkty bogate w luteinę i witaminy, które chronią przed zwyrodnieniem plamki żółtej, zaćmą i innymi chorobami.

Doceń moc luteiny i zeaksantyny

Czyli barwników, które występują naturalnie w siatkówce oka, ale z wiekiem ich ubywa. Niedobór luteiny i zeaksantyny prowadzi do suchości oka, zwyrodnienia plamki żółtej i zaćmy. Pilnuj więc, aby nie zabrakło ich w twojej diecie. Często jedz jagody, ciemne winogrona, jarmuż, szpinak, dynię, pomidory, awokado oraz żółtka jaj.

Reklama

Na śniadanie przynajmniej dwa razy w tygodniu zjedz miseczkę płatków owsianych z dodatkiem jagód, malin, jeżyn (mogą być mrożone lub ze słoika). 

Na obiad - zupę z dyni, porcję mięsa lub ryby z brokułem, cukinią, szpinakiem albo marchewką. Warzywa polej roztopionym masłem lub oliwą, ponieważ luteina rozpuszcza się w tłuszczach. 

Na kolację - kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z gotowanym jajkiem i połówką awokado. Do tego surówka z liści świeżego szpinaku albo sałaty i pomidora z łyżką posiekanej natki pietruszki. Polej ją oliwą wymieszaną z sokiem z cytryny.

Na przekąski - kiść ciemnych winogron, chrupkie pieczywo z powidłami z jagód, surowa marchew.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje