Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Daj im pracować

Odporność ma źródło w jelitach. Dlatego udziel im wsparcia!


Odpowiednia dieta i dbałość o mikroflorę jelitową pobudzą organizm, by sprawniej funkcjonował. Oto wskazówki, jak wzmocnić twoje dobre bakterie. Naturalne lekarstwa są smaczne!

Reklama

Jedz kefiry, maślanki i jogurty oraz kiszone warzywa - zawarte w nich probiotyki stanowią dobrą pożywkę dla twojej mikroflory jelitowej. 

Przyrządź cudowną miksturę - szklankę ziaren pszenicy, kaszy gryczanej niepalonej lub komosy ryżowej zalej 2 szklankami wody, zostaw na noc. Odcedź, przepłucz, trzymaj w słoju przykrytym gazą do zakiełkowania (ok. doby). Przepłucz je w tym czasie 3-4 razy.     

Zakiełkowane zalej 4 szklankami wody, znów odstaw na 2 dni. Następnie płyn zlej do słoja, zakręcony trzymaj do tygodnia w lodówce. Pij codziennie po 1/2 szklanki.

Zaczynaj dzień siemieniem lnianym - do kubeczka jogurtu naturalnego dodaj po łyżeczce siemienia (może być mielone) i miodu, posyp pestkami dyni.

Pij herbatkę z suszonych ziół - połącz po 20 g dziewanny, rumianku, nagietka, malin i czarnego bzu. Na szklankę wrzątku wsyp 1 łyżeczkę mieszanki, parz 10 min, odcedź, pij 3 razy dziennie. Albo zaparz po 1 łyżeczce mięty pieprzowej, czarnego bzu i nasion lnu. Wypijaj 3 razy dziennie po każdym posiłku.

Znasz to?

Wzdęcia, biegunki lub zaparcia, problemy skórne, huśtawki nastrojów, ciągłe zmęczenie i kłopoty ze snem nie są ci obce? To pierwsze sygnały, że twoje jelita nie funkcjonują prawidłowo!

Marta Frankel-Dominik

Zobacz również:

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje