Przejdź na stronę główną Interia.pl

Czym grozi niedobór magnezu?

Pierwiastek ten usprawnia pracę szarych komórek, poprawia pamięć i myślenie. Odgrywa ważną rolę w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Bez odpowiedniej ilości magnezu nie pracują prawidłowo nasze mięśnie. 

Reklama

Co się z nami dzieje, gdy go za mało?

Pojawiają się m.in. zawroty głowy, nocne skurcze łydek, kołatanie serca, bóle głowy i zaburzenia snu. Sygnałem niedoboru jest też drganie powieki. Dlaczego go ubywa? Najwięcej tracimy go, pijąc kawę i alkohol, a w dalszej kolejności czarną herbatę. Ale również stres przyczynia się do jego deficytu. 

Gdzie go znaleźć w pożywieniu? 

Czekolada, ale tylko gorzka. Magnez w ilości, która jest potrzebna, znajdziesz w czekoladzie o zawartości minimum 75% kakao. Pestki dyni - ich garść pokrywa niemal 100 proc. dziennego zapotrzebowania. Kasza gryczana to źródło magnezu i witamin z grupy B. A z owoców - banan. 

42/2016 Tele Tydzień

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje