Reklama

Reklama

​Czosnek i jabłka obniżą cholesterol

Nie trzeba skomplikowanych przepisów na dania, które go zbiją. Czasem wystarczą proste rozwiązania.

Aż 61 proc. z nas ma za wysoki poziom cholesterolu. Specjaliści podkreślają, że najskuteczniejsze w jego obniżaniu są naturalne metody i od nich zwykle rozpoczyna się terapię. Dopiero, gdy te sposoby nie dają efektu, lekarz przepisuje tabletki.

Reklama

Więcej czosnku

Przygotuj nalewkę czosnkową. Trzy główki czosnku zalej 1/4 l spirytusu i odstaw na 10 dni. Codziennie wstrząśnij. Stosuj 3 razy dziennie, zaczynając od jednej kropli dodanej do napoju (np. do kefiru). Przy każdym posiłku zwiększaj dawkę o jedną kroplę, aż dojdziesz do 25 kropel. Kurację przeprowadzaj nie częściej niż raz w roku. Czosnek zawiera allicynę, aminokwas, który obniży poziom cholesterolu nawet o 10 proc.

Zjedz dwa ząbki dziennie, oczywiście tylko wtedy, gdy nie masz problemów z jego trawieniem.

Pomogą zioła

Nadmiarowi cholesterolu skutecznie przeciwdziałają niektóre zioła. Napary możesz pić naprzemiennie, np. przez 3 tygodnie jeden, potem przez następne 3 tygodnie drugi i przez kolejne 3 tygodnie trzeci.

2 razy dziennie herbatka z kozieradki. Łyżeczkę rozdrobnionych nasion zalej szklanką wody. Utrzymuj przez 30 minut w temperaturze bliskiej wrzenia. Przecedź.

2 razy dziennie napar z babki płesznik. 2 łyżeczki nasion zalej szklanką gorącej wody, parz pod przykryciem 10 minut, przecedź i pij 2 razy dziennie. Po 8 tygodniach poziom cholesterolu spadnie o ok. 15 proc.

Do 3 razy dziennie herbatka z dzikiej róży.
Łyżeczkę kwiatów dzikiej róży zalej szklanką wrzątku i parz pod przykryciem 15 minut. Przecedź.

Cenne siemię lniane

Codziennie przed kolacją zjedz  łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego. Przed spożyciem rozmieszaj go w 1/2 szklanki letniej wody. Siemię zaopatruje organizm w cenne kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 oraz przeciwutleniacze, głównie witaminę E. Uwaga! Kuracja chroni też przed miażdżycą, starzeniem się i rozwojem nowotworów. Ma również kojący wpływ na śluzówkę w przewodzie pokarmowym. Zabezpiecza ją przed drażniącym działaniem kwasów, dlatego zalecana jest w chorobie wrzodowej

Siła jabłek

Jedz co najmniej jedno jabłko dziennie. Ten niedoceniany owoc kryje niezwykłe składniki! Chodzi o pektyny, rodzaj błonnika, który wyłapuje i usuwa z jelit związki zawierające cholesterol. Ponadto pektyny wiążą znajdujące się w układzie pokarmowym metale ciężkie i wspomagają usuwanie ich z organizmu. Spowalniają też wchłanianie cukru i zmniejszają kaloryczność posiłków.

Bez ruchu ani rusz

Ćwicz 3 razy w tygodniu po 30 minut. Najlepsze są ćwiczenia wytrzymałościowe, czyli np. szybki marsz, jazda na rowerze i pływanie. Po 3 miesiącach regularnych treningów nie tylko obniży się poziom złego cholesterolu, ale nawet o ok. 7 proc. wzrośnie poziom korzystnej frakcji cholesterolu (HDL).




Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje