Reklama

Reklama

Ćwiczenia zmniejszające ból w ścięgnie Achillesa

Ścięgno Achillesa codziennie narażone jest na spore obciążenia. Dlatego dość często ulega naciągnięciom, nadwyrężeniom czy zerwaniom. Ulgę przyniosą proste ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie łydki i stopy, które zmniejszą bolesne przykurcze.

Ćwiczenie 1

Reklama

Usiądź na krześle. Wyciągnij przed siebie nogę, wyprostuj w kolanie i przez 20 sekund zakreślaj stopą w powietrzu kółka - raz w lewą stronę, raz w prawą. Postaw nogę na podłodze, a następnie powtórz ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenie 2

Weź piłeczkę tenisową. Połóż się na plecach przy ścianie i nadwerężoną stopą tocz piłkę po ścianie. Raz w górę, raz w dół. Potem naciskaj stopą piłkę tak, by się wyginała, raz opierając na niej palce stopy, raz piętę. Wykonuj te ćwiczenia przez 3 minuty.

Ćwiczenie 3

Oprzyj się o ścianę i ugnij nogi. Tę bolącą odsuń do tyłu. Dociskaj piętę do podłogi. Wytrzymaj, licząc do 20, potem rozluźnij mięśnie nóg i powtórz ćwiczenie 4 razy.

Ćwiczenie 4

Ustaw palce stóp na krawędzi schodka. Dla utrzymania równowagi trzymaj się poręczy. Opuszczaj całe ciało w dół i unoś w górę. Powtórz ćwiczenie 20 razy. Nie uderzaj piętami o podłoże.

Dowiedz się więcej na temat: ścięgno Achillesa | ćwiczenia

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje