Reklama

Reklama

Ćwiczenia dłoni przy reumatyzmie

Przed przystąpieniem do gimnastyki rozgrzej dłonie. Mocz je przez 2–3 minuty w ciepłej wodzie albo potrzymaj na kaloryferze lub przyłóż do kubka z ciepłą herbatą. Rozgrzane stawy lepiej poddadzą się ćwiczeniom.

Ćwiczenie 1

Reklama

Spleć palce dłoni. Następnie przechylaj na zmianę raz w lewą, raz w prawą stronę. Zginaj przy tym nadgarstki. Na koniec wykonaj kilka krążeń splecionymi dłońmi.

Ćwiczenie 2

Połóż dłoń grzbietem na blacie stołu. Dotykaj kciukiem kolejnych palców dłoni, zaczynając od najmniejszego. Zmień rękę.

Ćwiczenie 3

Stań przodem do ściany i oprzyj o nią ręce uniesione na wysokości barków. Naciskaj palcami na ścianę przez ok. 20-30 sekund. Powtórz 3 razy.

Ćwiczenie 4

Połóż pięść na blacie stołu. Wyprostuj kciuk ku górze. Następnie schowaj go między palce pięści, znów wyprostuj. Powtórz 5 razy. Zmień rękę i powtórz ćwiczenie.

 

Dowiedz się więcej na temat: reumatyzm | ćwiczenia | dłonie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje