Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Co zamiast masła?

Choć ma cenne witaminy i wapń, staraj się jeść nie więcej niż trzy płaskie łyżeczki dziennie. Masło zawiera bowiem sporo cholesterolu. Zastąp je domowymi pastami przyrządzonymi z roślinnych składników.



Reklama

Smarowidło z pestek

Nasiona dyni i słonecznika świetnie zastąpią masło. Weź szklankę wybranych pestek (lub pół na pół jednych i drugich ). Podpraż je lekko na suchej patelni. Zmiksuj z 3 łyżkami oleju słonecznikowego, 2-3 ząbkami czosnku i 1/2 słoika suszonych pomidorów. Dodaj do smaku sól, pieprz i sos sojowy oraz łyżkę soku z cytryny. Jeśli pasta będzie za gęsta, dolej trochę oleju. Pestki dyni zawierają dużo cynku, który chroni przed infekcjami. Nasiona słonecznika są jednym z najbogatszych źródeł witaminy E.

Wegański smalec

Jest idealny na kanapki. Z różnymi dodatkami, np. suszonymi pomidorami, pieczarkami, wystarczy i na śniadanie, i na kolację z białym lub ciemnym pieczywem. Jak go samemu przyrządzić? Szklankę białej fasoli zalej wodą i zostaw na noc. Rano ugotuj i zmiksuj na gładką masę. Przesmaż cebulę ze startym jabłkiem. Połącz z fasolą i wymieszaj. Strączkowe zawierają dużo tryptofanu, który łagodzi objawy depresji.

Pasta z awokado

Kremowe awokado możesz od razu rozsmarować na chlebie albo zmiksować z łyżką soku z cytryny. Wtedy nie ściemnieje. Pyszna jest z niego pasta z czosnkiem, jajkiem na twardo i ziołami - bazylią, rzeżuchą. Doskonale smakuje także z oliwkami i kaparami. Takie masło to samo zdrowie! Awokado zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega-9, które regulują poziom cholesterolu.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje