Reklama

Reklama

Chleb gryczany dobry na wszystko?

Szczególnie polecany jest osobom chorym na cukrzycę, ponieważ ma niski indeks glikemiczny. Wskazany jest też w lekkostrawnej diecie, np. przy wrzodach.


Czas przyrządzenia: 60 minut

Składniki

  • dwie szklany kaszy gryczanej niepalonej, dwie niepełne szklanki wody niegazowanej, łyżeczka soli morskiej lub kamiennej, łyżka octu jabłkowego, garść łuskanych ziaren słonecznika

Reklama

Kaszę wsyp na sito i wypłucz pod bieżącą zimną wodą. Dokładnie odsącz i przesyp do litrowego słoika. Zalej wodą i odstaw na 24 godziny. W trakcie namaczania kilkakrotnie mieszaj łyżką. 

Następnie dodaj sól i rozdrobnij blenderem, ale nie na gładką papkę, tylko tak, żeby zostały grudki kaszy. Dzięki temu chleb nie wygląda jak zakalec i lepiej smakuje. Następnie wsyp do ciasta pestki słonecznika. 

Wymieszaj, przykryj i odstaw na godzinę. Później jeszcze raz wymieszaj ciasto i przełóż do tak zwanej "keksówki" wyściełanej papierem do pieczenia. Piecz w temperaturze 180°C przez około 60 minut. 

Gdy się zarumieni, wyjmij i zostaw do ostygnięcia. Po kilku minutach delikatnie chwyć papier za brzegi i przełóż na ruszt, by stygnąc nie parował od spodu i nie robił się zbyt wilgotny. Kiedy ostygnie można kroić i podawać.

Zobacz także:

Dowiedz się więcej na temat: gryka | zdrowy chleb | zdrowie | pieczywo

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje