Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Bezsenność - pomogą figi i sok z wiśni

Przyjrzyj się swojej diecie. Może to, co jesz wieczorem, spędza Ci sen z powiek? Czasem wystarczy niewielka zmiana w jadłospisie, aby przespać spokojnie noc i z radością przywitać nowy dzień.

Nie rezygnuj z kolacji

Głodna nie zaśniesz, ale nie siadaj do kolacji zbyt późno. Dwie godziny przed położeniem się do łóżka zjedz lekki posiłek złożony głównie z węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. Nie podnoszą gwałtownie poziomu cukru i nie obudzisz się w środku nocy z uczuciem ssania w żołądku. Korzystne węglowodany znajdziesz w razowym pieczywie, brązowym ryżu, razowym makaronie, gotowanym bobie, soi. Zjedz je z chudą wędliną lub mięsem (pierś indyka, kurczaka), twarogiem i warzywami - pomidorem, ogórkiem, sałatą. Z roślin strączkowych możesz przyrządzić pastę na kanapki.

Nasenna melatonina

Reklama

Pełni rolę zegara biologicznego regulującego sen. Jedz przed snem produkty, które ją zawierają.

Najwięcej melatoniny (a właściwie tryptofanu, który się w nią przekształca) jest w soku z wiśni. Wypij szklankę przed snem i połóż się spać. Koniecznie zgaś światło i wyłącz telewizor, bo mózg zwiększa produkcję melatoniny, gdy jest ciemno.

Poziom melatoniny wzrośnie także wtedy, gdy zjesz garść malin lub łyżkę konfitur z tych owoców.

Sięgaj również po porzeczki, agrest, jeżyny i truskawki. Owoce te (oraz ich przetwory) są bogate w tryptofan, który pobudza mózg do zwiększenia produkcji melatoniny.

Dużo tryptofanu zawierają również banany. Poza tym są doskonałym źródłem magnezu, bez którego trudno zasnąć i spokojnie przespać noc. Pierwiastek ten pomaga się wyciszyć i zrelaksować. Reguluje napięcie mięśni i wspomaga leczenie przewlekłego zmęczenia. Zapewnia spokojny, głęboki sen. Bardzo dużo magnezu zawierają pestki dyni, orzechy, suszone owoce.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje