Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

Atak rwy kulszowej: Jak go opanować?

W pierwszych dniach wygodnie leż i siedź. Potem staraj się więcej chodzić i ćwiczyć. Pamiętaj jednak, by nie niepotrzebnie forsować organizmu. Inaczej ból może powrócić.

Jeśli ból jest nie do zniesienia, lekarz powinien przepisać zastrzyki przeciwbólowe. Jednak to doraźne rozwiązanie. Podpowiadamy, jak postępować w pierwszych dniach ataku oraz co robić, żeby nie wrócił.

Pierwsze trzy dni

Reklama

Rób zimne okłady: Na dolny odcinek kręgosłupa przykładaj zmoczony w zimnej wodzie ręcznik albo gotowy żelowy okład (trzymaj go w lodówce albo w zamrażalce, aby w każdej chwili był gotowy do użycia). Okład rób 3-5 razy dziennie i trzymaj około 20-30 minut.

Śpij na boku: Najlepiej na lewym - wtedy odciążysz organy wewnętrzne. Między kolana włóż poduszkę. To rozluźni lędźwiową część kręgosłupa.

W ciągu dnia przyjmuj pozycje krzesła: Połóż się na plecach, a pod nogi podłóż kilka grubych koców lub poduszek, tak aby kolana były zgięte pod kątem prostym. Ta pozycja sprzyja powiększeniu się przestrzeni międzykręgowych i łagodzi ucisk na nerw kulszowy. 

Dowiedz się więcej na temat: rwa kulszowa | ból

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje