Przejdź na stronę główną Interia.pl

Aby łatwo zasypiać i budzić się w pełni sił

Jeżeli u podłoża bezsenności leżą problemy zdrowotne, poddaj się leczeniu. Ale sprawdź też, jak możesz sobie pomóc!

W dzisiejszych czasach wielu uważa sen niemal za marnowanie czasu. Tymczasem skutkami niewyspania mogą być nadwaga, depresja, spadek odporności, ryzyko cukrzycy i nowotwory. Nie kuś więc losu. Jeśli co noc przewracasz się z boku na bok czekając na sen, zacznij działać.

Pij sok wiśniowy

Reklama

Dwa razy dziennie wypij szklankę soku wiśniowego - dzięki temu wieczorem szybciej zaśniesz, a i twój sen się wydłuży - o ok. pół godziny.

Naukowcy podejrzewają, że swoje korzystne działanie wiśnie mogą częściowo zawdzięczać zawartości melatoniny, czyli substancji regulującej rytm dobowy: sen-czuwanie. 

Aby spać spokojnie i mocno, warto również wprowadzić do swojej diety maliny, truskawki, jeżyny, agrest i porzeczki.

Awokado albo migdały

Nigdy nie kładź się spać z pełnym żołądkiem. Lekką kolację zjedz 3-4 godziny wcześniej. Nie jedz przed snem owoców. Najlepiej, by były to białka i warzywa.

Do produktów zalecanych należą: awokado, warzywa gotowane na parze, pieczona ryba lub indyk, twarożek ze szczypiorkiem, sałatka warzywna albo garść migdałów czy orzechów włoskich. 

Wystrzegaj się za to węglowodanów prostych. To np. biały ryż, pieczywo i makarony z białej mąki, pierogi, ziemniaki, gotowana marchew, słodycze, ciastka.

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje