Reklama

Reklama

6 sposobów na to, żeby wzmocnić odporność

Pogoda wystawia naszą odporność na próbę. Niestety, czasami próba się nie udaje. Co robić, by przeszła pomyślnie?

1. Fermentowany nabiał

Skuteczność działania układu immunologicznego organizmu w dużej mierze zależy od składu flory bakteryjnej jelit. Dlatego wprowadź do jadłospisu fermentowany nabiał, jak zsiadłe mleko, kefiry, maślanki, jogurty.

Reklama

Są bogate w bakterie probiotyczne, które wspierają prawidłowe trawienie, ułatwiają przyswajanie składników odżywczych oraz blokują przenikanie chorobotwórczych mikrobów do ustroju. Pij przynajmniej szklankę fermentowanego nabiału dziennie.

2. Natka pietruszki oraz oliwa z oliwek

Zarówno świeża natka jak i olej oliwkowy dostarczają witamin C, E, A oraz z grupy B, które wzmacniają odporność i regenerację komórek. Pesto z nich to bomba zdrowotna! Jak je zrobić? Pęczek natki i łyżkę oliwy dopraw solą, pieprzem i zmiksuj. Powstałą pastę dodawaj do makaronu, kanapek albo pieczonego drobiu lub ryb. W razie choroby jedz pesto 2 razy dziennie, a profilaktycznie przynajmniej 4 razy w tygodniu.

3. Cytrusy i zioła

Pomarańcze, mandarynki, cytryny, grejpfruty to źródło wspomagającej odporność witaminy C oraz anty- septycznych kwasów. W połączeniu z aromatycznymi ziołami, jak cyna- mon czy rozmaryn tworzą skuteczny lek, który prowokuje układ immunologiczny do pracy i uodparnia na działanie zarazków.

Cynamon ma bowiem właściwości rozgrzewające i przeciwbakteryjne, rozmaryn zaś regeneruje i wzmacnia wyściółkę gardła, chroniąc przed infekcjami. Staraj się spożywać po minimum 30 dag cytrusów dziennie. Rób z nich sałatki, wyciskaj soki i dosypuj zioła.

4. Kiszonki

Bakterie kwasu mlekowego - z rodzaju Lactobacillus i Bifidobacterium wchodzą w skład naturalnej flory jelit. Są niezbędne nie tylko do prawidłowego trawienia i przyswajania składników odżywczych, ale też do wzmacniania sił odpornościowych organizmu.

Tych zbawiennych bakterii dostarczą Ci kiszona kapusta i ogórki, ale także jabłka, buraki i inne warzywa. Co dzień spożywaj ich po minimum 20 dag. 


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje