Reklama

Reklama

Przejdź na stronę główną Interia.pl

6 sposobów na lepsze wchłanianie substancji odżywczych

Czy znasz sprawdzone sposoby, aby organizm szybko przyswajał substancje odżywcze? Jest ich wiele, ale my wybraliśmy najlepsze. Oto one.

Ważne nawadnianie

Pij co dzień przynajmniej 1,5-2 litry wody. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania jelit i organizmu. To z jej pomocą zachodzą wszystkie reakcje chemiczne oraz procesy wchłaniania i transport substancji odżywczych. Wybieraj wodę źródlaną (ma niewiele minerałów, może sięgać po nią każdy bez względu na wiek) albo średnio-zmineralizowaną, która zawiera dużo składników (od 500 do 1500 mg na litr). Jej systematyczne spożywanie pokrywa nawet do 10% dziennego zapotrzebowania na magnez i wapń.

Owoce i warzywa najlepsze świeże

Reklama

Powinnaś jeść je tuż po obraniu lub  pokrojeniu, bo ważne witaminy, jak C czy beta-karoten, szybko się rozkła- dają pod wpływem powietrza. By w peł- ni wykorzystać składniki mineralne, spożywaj owoce i warzywa na śniadanie. Staraj się też sięgać po nie 2 godziny po ostatnim posiłku z mięsem, bo w połą- czeniu z nim zalegają w żołądku i jeli- tach. To prowadzi do ich fermentacji, dolegliwości trawiennych oraz słabego wchłaniania witamin i mikroelementów. 

Osobno białka oraz węglowodany

Unikaj jedzenia mięs i ryb w towarzystwie kasz, ziemniaków czy makaronów. Węglowodany są bowiem trawione inaczej niż białka. Dlatego, jeśli połączymy te produkty, proces rozkładu i wchłaniania staje się dłuższy, pojawia się uczucie ociężałości i senności. Powstają wzdęcia, a także zaburzenia pracy układu pokarmowego i przyswajania składników odżywczych. Nasza propozycja? Jedz mięso i ryby z gotowanymi warzywami oraz surówkami. Podobnie makarony, ryż i kasze - tylko z jarzynami. 

Dowiedz się więcej na temat: substancje odżywcze | zdrowie | zdrowe żywienie

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje