Reklama

Akcja motywacja

Wszystkie zmiany zawsze wprowadzasz „od jutra”? I choć z impetem zaczynasz, to niczego nie kończysz? Nie martw się. Podpowiemy ci, jak to zmienić.

Jeśli chcesz wreszcie rzucić palenie, schudnąć, czy nauczyć się języka, powinnaś zabrać się do problemu profesjonalnie. Od czego zacząć?

Określ korzyści, jakie osiągniesz, gdy zrealizujesz swój cel. Pomyśl o zadaniu jak o inwestycji, która przyniesie ci duże korzyści. Np. „rzucę palenie i polepszę stan zdrowia, wygląd skóry, zaoszczędzę 2 tys. zł i przeznaczę je na zakup nowego telewizora czy wakacje”. Wyznacz nieprzekraczalny termin. Bardzo łatwo jest odraczać realizację, jeśli nie określisz dokładnie, kiedy twój cel będzie zrealizowany. Sprecyzuj termin. Np. „za 12 miesięcy muszę znać angielski na poziomie średnio zaawansowanym”.

Reklama

Napisane, bardziej działa. Psycholodzy przekonują, że robienie notatek z zadaniami do wykonania i przyklejanie ich na widoku ma głęboki sens. Po pierwsze przypomina o tym, co zrobić należy. Po wtóre "odhaczanie" wykonanych już działań znacząco poprawia samopoczucie

Podziel zadanie na małe odcinki. Napisz plan działania – w odcinkach. Na przykład: „przez najbliższy tydzień każdego dnia przeznaczę pół godziny na porządkowanie dokumentów ale ani minuty dłużej”.

Rób najpierw to, co trudne lub niemiłe. Będziesz mieć to najszybciej z głowy! Pomyśl:„najbliższy weekend poświęcę na porządki w szafie – ale już nie będę musiała o tym myśleć przez następne”, „rano pouczę się słówek w drodze do pracy i nie będzie mnie męczyć myśl przez cały dzień, że muszę znów się ich uczyć”.

Nagradzaj się. Każdy zrealizowany plan, każda zaplanowana czynność, którą udało się skończyć, warta jest nagrody. Największą będzie oczywiście satysfakcja i poczucie, że jesteś osobą, która może na sobie polegać, która wywiązuje się ze zobowiązań. Ale extra bonus też ci się należy – spraw sobie przyjemność, prezent. To cię także powinno zmotywować.

Na żywo

32/2011

Na żywo
Dowiedz się więcej na temat: motywacja | sukces
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy