Brakujące ogniwo w ewolucji? Naukowcy znaleźli nową rasę człowieka?

W Chinach odnaleziono kości człowieka, które liczą około 300 tysięcy lat. Nie byłoby w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że naukowcy nie są w stanie przyporządkować znalezionych fragmentów szkieletu do żadnej ze znanych dotychczas form humanoidalnych.

Nieznane ogniowo ewolucji?

Chińscy naukowcy opublikowali swoje odkrycie w magazynie “The Journal of Human Evolution". Szkielet liczący 300 tysięcy lat, choć jednoznacznie wskazuje, że jego właściciel był człekokształtnym, to jednak nie da się go przypisać żaden ze znanych nam raz. Naukowcy przepuszczają, że może być to nowe, nieznane dotąd ogniowo łańcucha ewolucji. Ich zdaniem odnalezione szczątki mogą należeć do hominida będącego zarówno przodkiem neandertalczyków, jak i homo sapiens.